torsdag 13 maj 2010

Upptäckt

Jag vill vara omeldebar som regnet på din hud och möta natten med blanka,rena ögon.
Helt omedvetet vill jag avdunsta likt en viskning om värme,
jag vill drömma i vaket dygnstillstånd.
Fullkomligt långsamt kallar ljuden hem och framställer ett mönster för händelser och handlingar.
Omärkligt skiftar tingen form,förundrad lever jag i rummet.
Och nu stillhet,aningar!
Jo världen  finns till och väntar på min kropp,
som jag nu rör genom mitt öppna fönster,
ut i staden,där jag vandrar i natten på jakt efter det nya.
När jag lärt  känna tingens tillstånd för väl,
förlorar det mitt intresse- det är därför gatorna aldrig kan bli långa nog.
Fullkomligt ensam skall jag upptäcka och avslöja morgonen,
väl medveten om att den bara är början till en ny dag,natt osv.
Men jag ger aldrig upp.
En dag skall en oerhörd dag larmande ge sig till känna som en ny vision.

 Michael Strunge

Inga kommentarer:

Rum