måndag 10 maj 2010

Dessa underbara barn

Dessa underbara barn Vad vore livet utan dem?Ja det vet jag ju inte för nu har jag haft lyckan att få dem.3 par skor i olika storlekar i hallen.Jackor vantar mössor handdukar slängda lite här och där.Tallrikar med matrester på i sovrummen, halvutdruckna glas lite varstans i lägenheten.Strumpor en av varje par i tvättkassen.Ett ständigt ropande på mamma,mamma.Matlagning, handla mat och släpa hem alla tunga kassar så som en jägare en gång i tiden drog hem födan.Till sin flock.Trassligt hår och skrik att det inte gåååår att reda ut.Och så klockan skynda ,skynda hit och dit.Basketträning  läxläsning föräldrasamtal.Hiphopdans teaterkurs .Oroliga nätter sömnlösa nätter var är han var är hon? Ständigt kompromissande  diskussioner känsloutbrott.Kramar lyckönskningar våndor,tjafs  bråk försoningar,möten gå hemifrån till skolan eller ut sur ,sa inte hejdå.Och så en dag utflugna ur boet.En lång och snygg kille och dessutom jättetrevlig och mysig kommer hem och äter middag, ibland. Och en underbar tjej har flyttat utomlands.Vad vore livet utan dessa små och stora liv? Att  bära föda göda och sedan släppa fria!Ja det vore helt annorlunda, men jag skulle aldrig velat vara utan dessa barn. Ingenting kan vara större,än lyckan att få vara med om barnens liv.Och det vill jag synnerligen tacka för i mitt liv.Sedan vill jag tacka för, att det finns många människor att vara mycket tacksam för att dessutom ha fått gåvan att möta,i detta korta,långa liv.

1 kommentar:

Roger sa...

Fantastiska du,stark, modig skärpt känslig modig och kärleksfull.
Du vet vart skåpet ska stå du har lärt dig att stå och att gå.
Och om detta kan vi som känner dig inte mer än ana vilken kraft du besitter. Du kan kämpa och du orkar mer än många av oss vanliga.
Kram och tack för så många möten som du ger i ditt liv.

Rum