fredag 30 mars 2012

Där.

Jag var där.
I mötet.
Jag var där med hjärtat vidöppet.
Jag var där.
Ja jag var där.
Jag var där med ljuset som öppnades.
I kärleken.
Jag var där med mina händer.
Med min hud.
Jag var där med mina bara fötter.
Jag var där i tusen av år,av längtan.
Efter den kärleken.
I kärleken.
Den kärleken som jag trodde att du  också ville ge och få.
Den kärleken som visade sig bara var en kick för ditt ego.
Och på obestämd tid.
Men jag var där i kärleken för dig.
Du var där,men bara för att gå vidare.
Efter kriget.
Ditt eviga krig emot kärleken.
Och emot den du söker för att få uppleva den.
Men det är bara på dina villkor.
Och jag sprang gatlopp efter gatlopp.
Efter dig.
Men jag kom aldrig i mål.
För att det fanns inget mål.
För dig.Med dig.Med mig.
Men jag vet att det där ljuset.
Det kommer aldrig tillbaka igen.
För dig med dig.För mig.
Du gick vidare in i ditt mörker.
In där dörrarna stängs en efter en.
Jag tittar in i det där mörkret nu.
Jag söker den där strimman av kärleken.
Den där sista resten.
Dina ord.
Dina handlingar.
Ingenting går ihop.
Med att det var kärlek att det är kärlek.
Jag vet inte vad som driver dig.
Du var väl aldrig där.
Och jag såg dig gå,i all min smärta, att se dig så.
Att se på den man älskar,och att inse att det finns ingen kärlek där.
Din rygg, där du bara gick.
Där du gick.
Utan att vända dig om.
Inte en enda gång.
Din rygg.
Och om det hade varit kärlek.
Och i så fall så skulle du ha kommit tillbaka.
Du skulle ha vänt dig om.
Du skulle ha gått tillbaka.
Till kärleken.
Till mötet.
Det verkliga mötet.
Den där verkliga relationen.
Som aldrig har existerat för dig i ditt liv.
Och du skulle aldrig ha bytt ut mig.
Du har alltid  gått.
Och du kommer alltid att gå.
Ut genom dörrarna.
De där som har öppnas en efter en.
Men som sedan inte finns kvar.
Mer än som en längtan för den som har älskat dig.
Den där järndörren som du sedan stänger efter dig.
Och som ingen kan bryta upp.
Och du försöker inte ens att bli annorlunda i ditt liv.
Det är din sak men ett alldeles för högt pris för att möta just dig.
Och att ha älskat dig.

Någonstans och ingenstans går du.
Jag vet inte till vem och vart.
Jag vet inte vad du söker.
Jag vet inte vad som väntar dig där i tomheten.
Jag vet inte vart du går nu.
Om du stannar?
Om du vänder dig om?
En gång.
En gång i ditt liv.

11 kommentarer:

Maja sa...

Utbytbar och det utan det minsta samvete eller kärlek.
Casanovakomplexet i ett nötskal.
Allt är försvarbart för en missbrukare av kärleken.
Man var och är bara ett redskap för en missbrukare.Att gå ut och in i relationer klassikern.Ofta går dessa casanovor även tillbaka till den senaste.Gärna efter lite svartsjukespel och besattheten är igång.Du själv ska bara sitta passivt och lyssna på skiten utan att ställa krav och hålla på.Egot!Värsta resan att möta i kärleken.

Mario sa...

Använd och hanterad som ett redskap en psykopats sjuka relaterande inklusice sex o kärleksmissbrukaren i ett nötskal.Som sagt det kan kosta ens eget liv att vara med om i en kärleksrelation.Gå ut och in i relationer klassiskt kännetecken på en djup anknytningsstörning.Utan empati eller ånger för den som älskade.Tvärtom som du skrivit i dina texter så är man hatad föraktat svartmålad och nedtrampad i den stördas egen skit.
Egon utan samvete.Alkohol eller drogmissbruket som ofta ingår gör dessa typer ändå kallar och sjukare.

Got2b sa...

Vackert tjejen! Har du så ont? När hände detta?

aNTE sa...

Det är i kärleken vi visar vilka vi är som du skrev om i din text i bloggen.
Den som bara öppnar upp och drar den som ligger kvar och går sönder i smärtan.
Överge eller överges det är ett drama som skapas med en rädsla för närhet individ.
Skriv du vi är flera som tröstats av dina texter i värsta resan efter värsta mötet.
kRAM a.

Dora sa...

Åter hemma efter en fantastisk och upplevelserik vecka med sol och värme. Nu har jag läst ikapp din blogg och dina inkommande svar.
Det slår mig att vi som har fått möta det värsta i kärleken har fått gå igenom snarlika upplevelser som nästintill har utplånat oss men att vi ändå hoppas på ett uppvaknande och en förändring ifrån den som har gjort oss så medvetet illa för att vi varken kan eller vill acceptera att den vi verkligen älskade eller älskar har nyttjat/utnyttjat vår godhet, vår tro, kärlek och vårt livshopp till den människan.

Nu när jag läst och känner med er alla kom jag på att dessa människor som liknar varandra så mycket och skadar andra kan sammanfattas på ett sätt.

Som ett knippe av lök, ingen lök har någon kärna. Hur många lökar du än skalar så upplöses de till ingenting. Du finner inget beständigt, hårt eller mjukt inuti löken. Varken början eller slut av ursprung, bara blad som skalas av ett efter ett tills ingenting finns kvar. Inget centrum av sin existens som lök.Hur uppstår ingenting?

Eller ett ogräs som invaderar din fina trädgård som du tycker om och sköter om på bästa sätt.
Din tistel kommer med ett frö och snart har du hela trädgården full av hullingar som skär djupt in i dina händer när du försöker rensa bort den och dess avkommor. Inte ens DDT hjälper, den överlever ändå...till slut har du ingen möjlighet att få bort ogräset utan det blir till att gräva upp hela trädgården för att få bort marodören med dess miljontals rötter. Ett slitsamt och drygt jobb, det tar tid och energi men det kommer en ny vår och en mycket vackrare trädgård kommer du att få njuta av.
Så kan man också se dessa människor som medvetet gör andra illa, svårbekämpat ogräs.

Som någon skrev - Lycka skriv en god bok för din blogg är ett ljus i många människors mörker!

Jag önskar Er alla en Glad Påsk.

Dora sa...

Som du skriver, utbytt, utraderad och hatad. Hur kommer det sig?
Mitt svar är - du har ju gått emot
och kritiserar den det handlar om och den människan har ju inga fel och brister ur sin egna synvinkel att se. Allt är annat och andras fel. Hur kan du då påstå något sådant? Där uppstår vreden och vedergällandet ifrån den du älskar och som du vill väl.
En kvinna som svarat dig blev dömd för misshandel och fick villkorlig dom.
När du börjar ifrågasätta och inte alltid håller med då har du kommit ut på farligt vatten utan att du är medveten om det.
När relationen börjar gå mot sitt slut och tar slut på ett eller annat oundvikligt sätt då har du ingen aning vad som väntar dig av vedergällning som kan bli den värsta. Helt enkelt omänsklig genom det du har beskrivit av vägran att svara på frågor, anmälan av dig som förföljare,
nedgörande av dig inför andra personer, andra elakheter som den "sjuke" enbart visar dig för att inför andra framstå som snäll och helt oskyldig till dina utbrott av ilska och vrede.
Så smarta och beräknande är dessa personer för att få dig att framstå som den galna och gå fria själva.
Helt utan skam i kroppen.

Ja resan är lång för att tillfriskna ifrån att blivit tillintetgjord men det går och det är härligt när den dagen framträder med sitt ljus och nya goda möjligheter till ett liv där äkta omtanke och kärlek finns.
Så ge inte upp när det är som värst!

Ännu en gång, ha en glad påsk med det som hör till.

Masimo sa...

Tack till er som delar värsta erfarenheten av att ha mött ett kallt ego.
Kram till er alla.
Ge aldrig upp kärleken för en förgörare!

Maja sa...

Ett enda stort ego!
Skiter fullständigt i om man dör eller lever.
Omger sig med före dettor och vendettor konstant!
Sjuka spel som kan driva en människa till självmord eller mord.
Och detta fullt medvetet.
Loosers i alla lägen!!!

Anonym sa...

Instämmer!

Krister sa...

Giftiga relationer! Livsfarliga.
Det är bara en väg som gäller.
Ta sig ur läka sig själv efter dramat.
Och man kan till o med vara glad att psykopaten har fokuset på ett nytt offer.
Kram o tack för dina skärpta texter!
Analysförmågan din är ju enorm!

Sussi sa...

Bry aldrig ditt hjärta med vad en sex kärleks och relationsmissbrukare inklusive psykopat/narcissist går eller gör eller inte gör.
De irrar runt i sina sjuka dramatiska störda relationer och manipulerar sina objekt och bryter ned den som möter dem till botten.
Går vidare är det enda de kan för de klarar ingenting annat än att kicka vidare i sina missbruk.
Du och vi som mött dessa sjuka individer vet vad vi har varit med om.
Och våra liv kan bara bli bättre och starkare efter värsa dramat och kaoset vi tyvärr fick möta,vi trodde ju som en normalt funtad människa gör.
Att vi mötte kärleken.
Men vi mötte en krigare och manipulatör och fick göra allt för att kunna resa oss igen.
Kram och tack för det du skriver.

Rum