lördag 25 september 2010

Love Is The Power

Lyssnar på Teddy Pendergrass Lp skiva Joy !
Fick den i födelsedagspresent av min dåvarande stora passion!
 Lyssnar på låten
"Love Is The Power".
 Det är verkligen soft soul musik,som gör mig glad !
En känsla av passion förmedlar låten,
 det påminner mig om äkta möten, äkta passion!
Med alla de som är verkliga i sina känslor.
 Roligt att höra att t.om min äldsta dotter ,
som inte alls delar min musiksmak hade lyssnat på radioprogrammet
 Soul som Mats Nileskär har skapat i åratal nu och går fortfarande på söndagarna .
Och hon hade lyssnat på intervjun med Teddy Pendergrass, och börjat lyssna på hans låtar.
Jag sänder en tanke ut till universum nu, till Teddy Pendergrass som tydligen inte lever längre.
Och jag sänder min passion till de som saknar den själv,
 och som bara skapar drömmar och illusioner som aldrig blir verklighet.
Men några själar här på jorden har gett ut av sin passion,
 och skapat mycket bra för andra människor också.
 Tack för alla dessa givande själar och möten.......!

Inga kommentarer:

Rum