måndag 20 september 2010

Jag Är Inte Stolt Idag Att Just Jag Är Svensk

Idag är vi alla deppade över valsegern.Vi som tror på mänskliga rättigheter, ett humant kreativt öppet samhälle.Vi som tror på mångkulturer över alla gränser,och vi som värnar om varandra och tänker på våra barn, idag och generationer framåt. Jag är så glad att jag mötte er idag och ni uttryckte det jag själv tycker. Det börjar likna bland annat Danmark som genomgått stora negativa förändringar de senaste åren.Och många fler länder i Europa.Jag håller med den som sa på Facebook idag att jag har tappat förtroendet för svenskarna i dag.Men hoppet finns med tanke på hur många förstagångsväljare röstat. Men gud vad deppigt att höra och se alla utslagningsmekanismer som bara får fortsätta i samma mönster. Och dessa självbelåtna välbärgade människor. Var är den stora massan i detta val? Mängden av människor i Sverige av välbärgade människor är ju inte störst.Men många människor verkar bara tänka på skattelättnader och på sin lilla täppa. Trist!

Inga kommentarer:

Rum