söndag 19 september 2010

Förtroende

Lyssnar en stund på Fredik Reinfeldts väldigt neutrala röst.Han talar om hur han fann sin nisch i livet.Att inge människor förtroende och detta som politiker.Ledsen Fredrik men mig inger du inget förtroende alls lika lite som många av mina grundskolelärare gjorde.Med några få undantag.Men däremot mötte jag fantastiska teaterpedagoger under min utbildningstid inom clowneri med mera.När du talar med uttryckslös röst om alla de som drabbats av utförsäkringssystemet inom försäkringskassan. Att det är självklart att några reagerar negativt på de åtgärder vi har gjort under vår mandatperiod. Då tänker jag på alla de personliga tragedier som faktiskt drabbat alla dessa sjuka och utsatta människor, och kommer dessutom att drabba ändå flera än redan drabbade, om ni sitter kvar som styrande.

3 kommentarer:

Jane Morén sa...

Just den uttryckslösa rösten är så ruskig, den totala kylan för dessa utsatta människor, empatilös.

LyckanNu sa...

Jag förstår inte att det inger förtroende att låta så neutral,utan engagemang och glöd.Tänker på Göran Greider som i olika debatter är saklig och konkret,men har ett engagemang i det han talar om.

Anonym sa...

Ja det finns ingen värme eller energi i det han talar om.Konstigt nog verkar många gilla det svala tonlösa bleka han utger,kontroll och makt inger pondus?

Rum