fredag 30 april 2010

Qickfix

Jag frågar min inre vägledare min egen lilla guru min högre kraft.
Kan du inte ge mig bara lite qickfix?
Som lindrar den här smärtan som kör runt i kropp och själ.
Kanske gå ut och dricka en svalkande Campari,på ett trevligt ställe.
Tala med någon jättetrevlig  vän eller annan människa.
Springa några mil så att allt släpper.
Få en vinst på 1 miljon.
Så att jag kan köpa en bostad i en annan stad.
Eller ett hus till min mamma och bror.
Eller starta ett rehabcenter för sönderstressade människor.

Snälla ge mig någonting vad som helst.
Så att jag får sinnesfrid.
Så att allt som smärtar är borta i morgon bitti.
Så att jag får sova i natt.
Så att jag inte behöver minnas någonting mera av allt som var.
Av allt som inte blev.
Så att allt kan bli så underbart som det verkade ifrån början.
Men då svarar min högre kraft.
Nej du det finns ingen Qick fix som tar bort din smärta.
Du måste stå ut nu se klart.
Absolut inte fly.
Stanna kvar nu i alla känslor.
Det går över,det lättar.
Då tänker jag på alla som gått före mig , och som kunnat uttrycka sina umbäranden.
Alla underbara poeter författare och konstnärer.
Har dom levt och känt allt det här.
Så ska jag börja läsa mera av vad dom skrivit.
Karin Boye, Hjalmar Gullberg, Stig Dagerman you name it.....!
Det är er jag ska ta in och begrunda nu  och skippa qickfixen.
Men under tiden innan det släpper, så ska jag gå till Jeremy shiatsuterapeuften healern.
Som är som balsam för själen.
Att tala med honom och få allt bekräftat  och med visioner tusentals år av visdom som gäller även i vår tid.
Och ingenting känns för jobbigt att genomleva längre .
Det är så underbart att det finns några människor.
Som har tagit på sig att hjälpa till att hela människor att ,inspirera till att hela sig själva.
För utan någon tro på någonting bra  och utan samverkan  så kan vi inte lösa allt själva.
Ingen människa är en ensam ö .
Inget jag utan ett du.
Men det är jag som gör valen för mig själv  ,hur jag vill leva mitt liv.
Det är bara jag som kan avstå eller motstå  det som inte är bra för mig , och det är min livsväg jag måste vandra från början till slutet.
Men på vägen kan jag möta alla änglar  som finns här livslevande på jorden.
 Och allt som vill väl.
Som en astrolog sade till mig en gång .
Universum vill allt väl.
Och det tror jag på även nu i de smala labyrinterna återvändsgränderna,ställen du aldrig ville hamna på i livet.
Men där är vi många som varit och kommer att vara under vissa perioder i livet.
Då när inget hjälper... 
Då vill jag tänka på Jeremy och alla andra hjälpare tack för att ni finns.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

å tack för att DU finns, att du skriver det du skriver,,,

LyckanNu sa...

Tack för den fina komplimangen,den värmer...

LyckanNu sa...

Fick se att Drug Alcohol Rehabcenter lagt in mitt inlägg på deras sida.Roligt om den kan inspirera.Tack för det!

Masimo sa...

Tack för din blogg din text här dina texter och dina inlägg.Som balsam för själen.

Rum