söndag 2 maj 2010

Utekväll

Vakten som släpper in eller ut är väldigt biffigt byggd.Han säger till de två killarna innan oss.Nej ni är lika packade ikväll som ni var igår så sorry grabbar.Vadå sorry?Vi är väl inte sååååå packade?Jo det är ni så flytta på er nu.Annars djävlar...annonserar hans kroppsspråk.Killarna står  kvar när vi 4 kvinnor får gå in.Hej hej har ni haft en trevlig kväll?Frågar kroppsbyggaren oss vi till synes nyktra och städade kvinnor.Javisst svarar vi i kör och stapplar in. i den stora lokalen som stinker svett och alkohol,parfym och deoderanterJag tappar rösten efter en halvtimme.Av att försöka tala i den täta luften.Det är så packat med folk att ingen kan dansa bara stå där i folkmassan och se lagom laid back ut bland alla berusade människor.Någon tappar en öl i golvet så det stänker ned mina nylonstrumpor.Jag lessnar efter 2 timmars trängsel och en massa gaggande med berusade människor.Det var inte så kul om man inte ens kan få chansen att dansa.Men det var det ingen som kunde trots ett liveband som spelade bra.Jag är så glad för att det hände 1 gång på 1 år att jag följde med ut en lördagkväll.Skönt att inte kasta bort tid och pengar och min energi på sådant blaj.Men kul att träffa några vänner i alla fall och nu är jag hemma väl bibehållen och en ny fräsch dag väntar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner för det du skriver.Känner igen mig.Känns vemodigt att slösa bort så mycket tid på det som aldrig blir,,,

LyckanNu sa...

Ja som en klok kvinna sa hellre ensam än ytlig....

Rum