onsdag 5 maj 2010

Apropå Nätdejting

Tänker på Cecilia 32 som efter en uppslitande relation blev dumpad!
Efter otaliga separationer och återföreningar.
Med den som hon trodde var den stora kärleken.
Och blev kallad för dominant, bipolär,krävande av bekräftelse,
och dittan och dattan under flera år!
Innan relationen tog ett abrupt slut.
Jobbar som sjukvårdsbiträde  på ett äldreboende.
Ville få självkänslan tillbaka.Genom att träffa en ny kille.
Träffar Markus på nätet och som de första gångerna de träffades ute.
Började  tala om sin före detta partner.
Som var 12 år äldre och 3 barnsmor.Att hon betett sig dominant och krävande.
Samt att hon var besatt av honom,och inte kunde släppa honom.
Och nu framställde han henne som ett psykfall.
Som förföljde honom i 2 års tid med brev och tele-samtal.
Helt sjukt som han beskrev henne.
Cecilia bad honom då att ringa och tala med sin morsa, syrra,brorsa eller  en terapeuft .
Och sedan be sin före detta om förlåtelse.Och hon klippte kontakten ganska så omgående.
Då hennes åsikt är att om en kille pratar om sin före detta negativt och nedvärderande.
Så handlar det om honom och hur han ser på kvinnor och kärleken!
Och det är inte vad hon vill möta i sitt liv.

Sedan har jag några väninnor som faktiskt har träffat underbara män på nätet.
Som både har flyttat ihop och till och med gift sig.
Häftigt om det är en stor kärlek och den rätta!
Men det är som att leta efter en nål i en höstack.
Risken är stor att träffa någon som just dumpat sin före detta.
Och  nu vill ha bekräftelse på att det var ju inte honom det var fel på.
Och dessutom ge en käftsmäll, psykiskt, till den före detta nedmanglade kvinnan.
Att visa vilken häftig man han är som har ersatt henne med en ny.
Och en helt annorlunda kvinna.
Inte så dominant och  styrande och krävande med mera!
Sedan tänker jag på  Fredrick som säger att bättre att slippa allt charmörsnack på krogen
för att eventuellt få ett napp !
Utan på nätet kan man ju bara gå rakt på sak,och så bekvämt att sitta hemma vid datorn.
Man spar ju pengar också säger han!
Och håller det så håller det !
Relationen alltså,tar den slut efter 1 eller 2 månader.So What!
Jag fick ju vad jag ville utan en massa krav.
Som en stor kärlek och en seriös relation alltid innebär.
Den stora kärleken skiter jag i nu bara krav på mig hit och dit.
Jag är som jag är men jag behöver ju inte vara utan kvinnor för det.
Ja som sagt det är nog lika många lågutbildade kvinnor,
som blivit liksom över som de välutbildade kvinnorna.
För var hittar alla sin stora kärlek,livspartner,själsfrände?
Kan det vara på nätet eller?
Ja kanske det.
Vem vet?
Kräver en hel del engagemang,intuition,och tid och en känsla för vad och vem man  söker.
Som att leta efter en nål i en höstack helt klart!

1 kommentar:

Sussi sa...

Ja om man har tur ja,Men som du skriver här finns en massa män som snackar ned sin före detta och då vet man direkt vilken typ av man det rör sig om anser jag.En man som har en fin kvinnosyn snackar inte skit om sin före detta och söker inte bara sex heller.Jag answer att dessa dejting forum är överreklamerade och drar till sig en massa loosers som inte kan hitta det dom söker i livet men på nätet.
Har själv bara hittat loosers och störda typer där och mina fina älskare och seriösa relationer har jag bara hittat i livet.

Rum