onsdag 5 maj 2010

Platsen där du dog.

Jag går fram till platsen där du dog.Det ligger massor av blommor,står massvis av tända ljus samt brev och  kort med kärleksfyllda hälsningar till dig.Du unga  tjej som dog på väg hem natten till söndagen.Många står där och gråter tjejer som killar.Många människor står tysta och tittar på.Det är så fruktansvärt tragiskt att du skulle dö en natt på väg hem.Ifrån en fest.I denna vackra månad och på ett oförklarligt sätt.Men som nu betecknas som en tragisk olyckshändelse.Varför skulle det hända dig, och inga svar finns att få just nu.Det är svårt att bara stänga av att  någonting så hemskt kan hända så nära intill.Det blir så verkligt och inte bara något man läser om i alla tidningar.När det sker i närheten där man själv går varje dag.Det finns nog inga ord som räcker  eller  som täcker.Alla känslor som väcks,när någonting sånt här händer.Att vara förälder när  ens barn går bort på detta sätt.Det kan jag inte ens föreställa mig.Jag kommer att gå förbi den där platsen som vanligt.Nästan varje dag,men efter det här kommer jag alltid att tänka på dig.Fast jag inte kände dig.

Inga kommentarer:

Rum