tisdag 7 februari 2012

Jag Har Gått Vidare.

Det var så du sade.
Jag har gått vidare....
Ditt alltid maktfullkomliga,kalla,tomma och grandiosa ego!
Det finns inga spår kvar efter dina bara fötter.
Några harspår i snön.
Skogshararna som har irrat sig dit,in bland husen.
De står där,så stilla,med flera meters mellanrum ifrån varandra.
Avvaktande,lystrande,sen springer dom snabbt bort.
Snön föll över spåren,som frös till is.
Utplånade.
Som om de aldrig har varit där.
Några tussar ligger kvar,där på den vita snön.
Då ser jag det,blodstänken.
Fågelkroppen som har stelnat.
Var det dom, hararna ?
Som ?
Nej jag tror inte det !
Harar vill väl inte äta fåglar, eller ?
Var det katten som liksom flyger iväg där över stigen ?
Ingen som vet,ingen att fråga heller.
De där fotstegen,som bara gick vidare.
Ingenting eller någonting skulle kunnat ha hindrat dem.
Som om dom aldrig hade gått där.
På stigen, genom mitt hjärta, kropp och själ!
Kylan och tomheten,är vad du lämnade kvar,utan mod,kärlek och ansvar.
Inga nya steg.Allt det du alltid saknat i ditt liv.Allt som du ger som en brutal gåva för den du söker för ditt ego och dina missbruk.

Jag ser upp emot fullmånen,
och jag vet att jag hade aldrig kunnat göra någonting mera för dig i kärlek eller i kampen för att nå dig.
Och jag vet att jag står rak i mig själv och att den tomheten och inkapabiliteten som styr dig och ditt livsval den kan ingen fylla upp inom dig.



8 kommentarer:

Sorry. sa...

Du skriver orden,det som jag tänkt på,om och om igen.
Det som inte blev,det som var.
Det blir tyst,tomt och alla frågor som aldrig fick några svar.Till alla dem som undrar.

Anders sa...

Ja det är många frågor,och svaren finns alltid.
Be aldrig om några svar från den som skaparbara frågor,du kommer att få alla lögner och manipulationer,att det är dig det var fel på.Tackar för din blogg.
Många bra inlägg och det gör mig stark att känna all kraft du ger.

Andre sa...

Det där blajandet och diffusheten,ambivalensen.
Den diciplinerade känsligheten det är den som kan leda till fascism.Får du ett tecken när du tagit dig ut ur den maktfullkomliges sjuka grepp.Så kan du räkna med allt detta.
Tack för dina inlägg!

Maja sa...

Tomheten likgiltigheten ambivalensen det är vad du får för tecken om du får några.Aldrig några svar.Spåren som försvann rann ut i sanden det bästa som en missbrukare tillika störd personlighet älskar att simma runt i.Att du finns kvar att du undrar lider och har blivit märkt av de skador den störde gav dig.
Finns inget slut med såna här individer.De älskar dödens kittlande närhet och det ouppklarade.Det ekar tomt och kallt och ingenting ska någonsin kunna lösas eller avslutas.

Ante sa...

Tror inget drama väntar bara missbruket kan fortgå med ett nytt offer.Det finns ingenting som kan nås hos en psykopat eller narcissist.Som du skriver egot det grandiosa egot den diciplinerade känsligheten Maja precis så funkar de.
All kärlek till er som kämpar för att komma ur dessa sjuka människor.Förgörare av kärlek och solidaritet.Värsta mötet finns inga ursäkter och det vet den störde själv och skiter bara i det .

Sune sa...

Sex och kärleksmissbrukaren i ett nötskal samt tyrannen och svikaren
Ett enda stort ego som består av ett tomt och kallt inre som bara kan missbruka den som denne sökte själv i kärleken.Ett skitigt avslut utan skuld eller skam.Parasiten i ditt liv.
Ja fy fan vad vidrigt att vara med om!

Sofia sa...

Ja man mår verkligen illa när man inser vilket ego svikare och sadist man mötte.Den där kylan och illagörandet, målmedvetenheten.Helstört relaterande.Man önskar verkligen inget gott till det grandiosa egot.Hur kan man välja att leva sitt liv så?
Vilket ego kan må bra av att ha skadat en annan människa i en kärleksrelation.

Sorry. sa...

Gå vidare ja det är vad du kan förvänta dig av en flyktbenägen tom och kall svikare.Gå vidare till nästa som målmedvetet söks för att kunna fly och fly.Vidrigt relaterande!

Rum