torsdag 9 februari 2012

Du Kommer Tillbaka.

Du kommer tillbaka i drömmarna.
De som inte kan styras av analyserna.
Du är som en skugga i drömmen.
Otydlig,odefinierbar.
Som ett omen.
Men där vi möttes,det är det tydliga i alla de där drömmarna.
Platsen dit jag återvänder i drömmarna.
Varje gång undrar jag varför ska jag hit igen,till den här platsen.
Tänk om du undrar,tänker jag i drömmen,varför jag kom tillbaka dit igen?
Och så vaknar jag,varje gång,och vet att allt bara var en dröm.
Och du kommer aldrig att komma tillbaka.
Du har gått för länge sedan.
Du var aldrig där.
Du har alltid gått,det finns ingenting,eller någonting, som kan hindra dig.
Den missbrukande,den som alltid flyr,den som aldrig vågar att stanna.
Den som aldrig tar sitt eget ansvar,och söker  tillfrisknande.
Gottgör,försonas och kämpar.
Det är då det är så underbart att möta dem som stannar kvar,som står där mitt i.
Som vågar att berätta,som har slutat att fly.
Och som gråter sina tårar,sitter där, i allt,allt som är,och som varit,allt som inte blev,och som blev.
Jag öppnar Kristian Lundbergs bok om och om igen.
" Och allt ska vara kärlek "
Och jag gråter den där sorgen igen,den som öppnades,och nu kan gråtas då och då.
För allt som är livet,lyckan,kärleken,övergivenheten,sorgen,smärtan och glädjen.
Och jag vet att jag älskar livet.
Och jag vet att livet är här och nu.
Lyckligt befriad ifrån den alltid flyende,undvikande,
svekfulla,kalla,tomma,egoistiska, förgöraren av allt som är kärlek.
Den alltid ambivalente diffusa och likgiltiga.
Och det som alltid finns där då.
Krig, kyla,tomhet,kaos och kris!

5 kommentarer:

Arne sa...

Kom ihåg att den som missbrukar och missbrukat kärleken.
Kommer bara tillbaka som en missbrukare så länge,AMBIVALENSEN OCH KICKARNA STYR.Vilket är det vanlig med en psykopat.
Brutalt avslut utan värdighet en "ny kick" i form av alkhol sex eller andra substitut.Inga relationer har något djup för en knarkare av kärlek och substanser.
Två missbrukare kan köra ned varandra tills botten är nådd.Men om en är något sånär frisk kan denne insjukna av missbrukarens sjukdom men tillfriskna på egen hand om man tar sig ur relationen med livet och i själen intakt vill säga.Har du mött en narcissist?
Är ett av det bästa du skrivit om dessa störda människor som vandrar runt och ställer till det.

LyckanNu sa...

Tackar tackar.Jag vet ju nu vis av erfarenheten att ha mött den tvärtemot,all kärlek och vilja till tillfrisknande.Att det finns ingenting att göra upp eller möta.
Värdelösheten och tomheten är det som denne vill lämna efter sig och har ingenting annat inom sig själv att ge och förmedla.Det är mörka krafter som man aldrig kan ana i lögnernas inkörsport.
Dräneraren och förgöraren av kärleken och dess objekt.
Lika ofattbart att ha varit med om idag som igår.

Maja sa...

Läser dina inlägg och inser vidden av att ha mött den kalla tomma missbrukaren och misshandlaren.
Den som alltid går vidare utan skuld ansvar eller försök till försoning.
Den diciplinerade känsligheten.
Ja fy fan vad vidrigt!

Sara sa...

Det viktigaste är att du tagit dig bort och ur en sjuk personlighets förgörande av dig den du är och din kärlek.
Starkt gjort att ta sig ur en missbrukares manipulationer men man har inget annat val om man ska behålla sin själ hjärta o kropp intakt.Om det är ett grandiost ego så så mår man till sist så illa av ett egos kalla och störda sexmissbrukande.I all avsaknad av passion och utveckling.Trivialt sexliv i längden ofta fantasilösa och dödligt trisa i sitt spel om otroheter kvinnoförakt och rädslan för närheten.
Kränkningarna är det värsta mot ens styrka passion och lust!

Matti sa...

Styrkan och modet allt det som den fege missbrukande tyrannen saknar själv.All värdelöshet som dumpats över den som vågade kärleken och investeringen.Aldrig där och alltid nya kickar på sin väg genom livet själar hjärtan och kroppar.Den tomma kalla lögnaren och svikaren
Fy fan vad vidrigt!

Rum