måndag 7 juni 2010

One Day In Your Life

"One Day In Your Life "
 
En låt som Michael Jackson sjunger på en samlingsskiva från 80-talet.
Inköpt på Emmaus av min son för 10 kr. Ja tänk dig att du vill vara "One Day In My Life"!
Det skulle kanske kunna räcka för en sån som dig.
Bara "One Day,"skulle räcka för dig,men inte för mig.

Jag nöjer mig aldrig mera i mitt liv, med att känna den där längtan,
som Michael J sjunger ut i denna låt. Alla dagar som gick åt till att vilja vara med dig.
Alla dygn bortkastade till ingenting eftersom allt med dig blev till ingenting.
Att sitta och vänta frustrerad förbannad uppriven men med en längtan i grunden,
att få vara med om det som jag trodde var att vara med om dig i kärleken.
Allt som du påstod dig att söka med just mig.



1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt vilket engagemang du visar att du har i allt det du beskriver.Synd att du aldrig fått eller får detsamma tillbaka.För den du har gett och ger.Man undrar vilken det handlar om verkar vara en väldigt frånvarande oengagerad människa.

Rum