onsdag 9 juni 2010

En Tillfällighet....

Det finns två människor i mitt liv,som har haft lika ambivalens i relationen till mig.Den ena var en kvinnlig vän.Som kontakten bröts mellan oss två gånger.Med många års mellanrum då vi återsågs en kort tid.I går skulle jag åka med tvärbanan som jag aldrig åker med i vanliga fall.Åkte dessutom en halvtimme tidigare än vad jag behövde.Går in i en av vagnarna sätter mig efter tvekan gå till höger eller vänster.Brevid en kvinna.Tittar till efter några sekunder,och upptäcker det är hon.Går ej att låta bli att säga hej,sedan var samtalet igång.Hon berättade om något mycket allvarligt som hänt henne.Jag började att gråta,sedan skrattade vi medans vi talade.Hon såg  lite  tveksam ,lite skuldmedveten ut  när hon skulle gå av men sade vi hörs på något sätt...

Inga kommentarer:

Rum