måndag 2 april 2012

Jag Var Där.

Jag har varit där.
Och jag vet att jag kan vara där igen.
I kärleken och öppenheten.
Det var så en av de alla sade som blev så förd bakom ljuset.
Så bedragen och så smärtsamt chockad.
Av den som man delade sin kärlek med.
Sin kropp själ och hjärta.
Jag har varit där.
Jag var där.
I kärleken och i ljuset.
Det ljus som förmörkades av en annan människas mörker.
Jag har varit där.
Och jag vet att jag kan vara där igen.
I det där öppna hjärtat
I mitt öppna hjärta som vill kärlek och som vill möta kärleken.
I den där huden som bara vill.
Den där kärleken som vill.
Som bara vill vara nära,just den som man vill älska och bli älskad av.
Jag har varit där.
Jag vill vara där.
Igen och igen med den som verkligen älskar.

6 kommentarer:

Mario sa...

Vackert!Självklart ska du och alla vara där igen i verklig kärlek!

Got2b sa...

Just nu är den där bilden så ofantligt långt borta... Men! jag vet ju att den finns. Att det fungerar. Bara att en del dagar, en del veckor, är det omöjligt att tro på det.

LyckanNu sa...

Tackar tackar för era kommentarer.Kärlek vill kärlek.Kylan distanserandet och avvisandet av kärlek och intimitet.
Var aldrig kärlek
och är ingen vilja
till att bara vara.
DÄR.

Maria sa...

Instämmer den alltid ambivalente undflyende katt o råtta spelande är inte kärlek.
MEN VILLE HA DEN SOM KAN ÄLSKA I ETT SJUKT GREPP!

Dora sa...

Så underbart vackert skrivet som säger allt om att vilja och våga älska.

Att våga och vilja älska igen efter den värsta resan i din kärlek till en annan människa kan förefalla vara omöjligt efter ett ständigt krigande och de värsta fasor som du fått möta för att du älskat/ar en människa som har använt eller använder dig som en projektion av sina egna känslor på dig. Du får bli eller fick bli en förlängning av den andres ouppklarade känslor.
När stormen lagt sig och du återigen har hittat tillbaks till dig själv och lärt känna alla dina känslor som du ska hantera, acceptera och respektera så står du inför ett vägval.
Vägvalet att återigen våga och vilja älska igen eller att bli förbittrad och bli en repris på den människa som använde, använder dig som ett objekt i sin känslomässiga misär.

Att återigen våga och vilja älska är en stor utmaning som både kommer dig själv och andra till nytta och glädje om du väljer den vägen att gå. I början är den svår att ta sig fram på men ju längre du går desto lättare blir det att känna trygghet och glädje i mötet med andra männsikor.
Följ dina känslor i mötet med andra och sätt gränser för vad du
känner är rätt eller fel.
Lyssna på ditt inre och följ...

Jag har varit där, så förbaskat bra skrivet! Tack Lycka!

LyckanNu sa...

Tackar tackar.Fick orden ifrån en artikel om en person som fick sveken otroheterna och lögnerna som en chock.
Att se på den man älskar och veta vad denne syyslat och sysslar med väl dolt men plötsligt i fulllt dagsljus en chock och en smärta som alla som har " Varit Där ",vet hur det känns.Allt annat som man inser är lika chockartat om man mött en personlighetsstörd sex och kärleksmissbrukare och andra missbruksproblem-Jag har varit där är just det att veta min kärlek min förmåga min styrka allt detta som den som hatar föraktar kränker och alltid flyr försökte krossa rasera härska och söndra till den sista blodsdroppen.Aldrig att förglömma ens egen förmåga just för att mörkret ska aldrig vinna över kraften och humaniteten.Tack återigen för dina erfarna och kloka kommentarer.

Rum