tisdag 3 april 2012

Ett Chips I Mitt Hjärta.

Jag börjar förbereda för städning nu i mitt hem.
Skakade ut tyget i fåtöljen.
Och ned  på golvet ramlade ett enda chips.
Den där fåtöljen du satte dig i och åt dina chips och drack några öl.
Den där fåtöljen där du öste ur dig lite galla över mig och hur jag var då och där i "relationen".
Där du satt och berättade om dina tripper på dejtingresan.
Efter mig och " Kärleks" Psykosen som du kallar kärleken och relationen med mig  för idag.
Det där chipset som nu påminner mig om dig och hur du skar runt i mitt hjärta.
Det där sylvassa kanterna runt det till synes spröda chipset.
De där kanterna som satte sig på tvären hela tiden och skar upp strupen.
På väg ned till hjärtat.
Ett chips i mitt hjärta.
Det var vad du var och är.
Och det är vad du valt att vara.
Fullt nöjd knaprar du i dig dina chips och dricker dina öl.
Och sedan reste dig ur fåtöljen och lämnade ett endaste chips kvar.
Som idag föll ned på golvet och påminde mig som ett pistolskott  om att du varit här.
Ett chips i mitt hjärta.

2 kommentarer:

Got2b sa...

En liten småskojig betraktelse mitt i sitt vemod!

Maja sa...

Påminner om det är ett hål i min ficka min ficka min ficka..
Det är ett hål i mitt hjärta ett jättestort HÅL.
Efter dig!

Rum