onsdag 4 april 2012

Där.

Det var där.
Som det började.
Där i ljuset som föll över våra axlar.
Där vi gick brevid varandra.
Du sa att du hade aldrig mött någon som mig.
Jag fick dig att känna dig så ren.
Jag svarade glorifiera inte mig nu.
Men det gör jag ju inte svarade du.
Det var där.
Du var där.
Då.
I mötet det som ville kärlek det som var kärlek.
Men där kunde du inte stanna.
Du måste fly.
Du måste gå.
Du måste förgöra.
Du måste rasera.
Du måste kränka.
Du måste avvisa.
Du måste svartmåla.
Du måste bygga den där kistan.
Där kärleken ska begravas.
Du måste byta ut kicken av kärleken.
Det är inte där jag valde att vara.
Det är inte där jag ska vara.
Det var där  i mötet.
Jag ville vara.
Men där kan du aldrig stanna.
I kärleken.
Den som ville kärlek.
Det som var kärlek.
Ett verkligt möte.
Du tittade på fotografierna av mig när vi återsågs.
Som jag visade dig från mina album.
Och jag såg din likgiltighet.
För mig.
Bara en tomhet.
Din likgiltighet för den jag är och vad jag gav dig.
Ingenting betydde någonting.
Det vet jag nu.
Du bytte bara ut kicken.
Objektet för kärleken.
Det och den du behöver.
För att få den kärleken som du vill vara i.
Din tomhet som ingen eller någonting kan fylla upp.
Aldrig där aldrig här.
För mig och med mig.
Det var inte kärlek.
Du är inte kärlek.
Du vill inte kärlek.
Du ger inte kärlek.
Du tar kärlek.
Och du visste det så väl.
Att det är så du gör.

.

2 kommentarer:

Maria sa...

Det visste han säkert.Och det vet sex o kärleksmissbrukaren tillika någon till störning.Kicken av kärleken är häftig att känna att någon är beroende och till sist besatt.Sen kommer kylan avvisandena kränkningarna otroheterna.Spelade kärleksåterföreningar fram till sista kicken.Att dumpa.Att gåvidare till en ny.Ruttet och superduperegot i ett nötskal.Som du skrivit om aldrig där för dig.När du behöver kärlek sex och möte.
Eller ha lite kul.Nejdå då ska man sitta och höra på egots historier om den senaste och all djävla skit denne har sysslat med då man själv sprang i terapier tog hand om barn och hade ekonomiska svårigheter.Så dja ojämlikt förhållande trots en yngre man som det var för mig.Spelar ingen roll för ett ego gällande mognaden.Lika omutvecklad 30 som 40 som 50 och uppåt.

Sammy sa...

En stöd personlighet växer aldrig upp.Kickarna söks vidare missbruket styr i alla lägen.Nya människor och nya relationer ingen kan fylla det där gapande hålet av tomhet o kyla.Jag vet för jag var där och jag var den som var just så som du beskriver.Nu gäller tillfrisknandet för min del o gottgörelsen av alla de jag skadade svek o bedro.
Bra skrivet av dig styrkan är din.

Rum