tisdag 13 mars 2012

Ser Du Mig Nu ?

Ser du mig ?
Någon annan än bara du.
Dig själv och ditt ego.
Kan du se mig ?
Se mig där jag går nu.
Genom spegelglaset.
Mitt leende.
Din mun.
När den rör sig bland dina ord.
Förlorade.
Som stenar som rasar ned.
Rasar ned för ett stup.
Och därnere.
Finns ingen botten.
Ingen mark.
Att stå på.
Ingen grund.
Att vila ut på.
Dina armar.
Som omsluter regnet.
Snön.
Tankarna.
Dina axlar som rör sig.
Emot mig.
När jag kommer.
Och när jag går.
Förbi dig.
Utan ord.
Du sökte mitt ljus.
Mina stjärnor.
Som jag plockade ned.
För dig.
Det är inga kvar här nu.
Utanför mitt fönster.
Det är natt här.
Klockan har vänt alla sina visare tillbaka.
Och jag drömmer.
Jag fantiserar.
Jag glömde bort det där.
Det där egot.
Den där ryggen.
När du går.
Där du går.
Du vänder dig om.
Du går.
Det finns inga tankar kvar.
Där inne.
I rummet.
Som du lämnade kvar.
Du gick.
Du vänder dig om.
När du vänder dig om.
(Om du skulle vända dig om)?
Då vet jag.
Vi kan börja nu.
Vi leker nu.
Det oavslutade mötet.
När du vänder dig om.
Där du går.
Där du stannar.
Står kvar.
Står där en gång i ditt liv.

4 kommentarer:

Maja sa...

En narcissist söker bara egen vinning.Inget som inte gagnar denne själv.Har du det som denne söker just nu helt ok! I morgon e du bortslängd och tänk på alla dennes kickobjekt mär efter användandet och utslängandet,allt det som du beskrivit så bra.Hur en kall stöd människa missbrukar människor under sin livsväg helt utan empati för den som brukats.Vandrande katastrofer sa min nya man.Håller med!

Mario sa...

Så vackert och vemodigt beskrivet-Sorgen att aldrig nå att aldrig få eller att tas emot i all kärlek man själv kände /känner.

Sune sa...

Bevis får du snabbar gång efter gång. Lyckas den störde få dit dig på en krok igen när det passar denne att ha dig i sitt sjuka grepp igen.
Ofta efter att ha mättat sig av en " ny " ett tag.
Om du är utsvulten och i behov av intimitet och ej orkat ens gå in i en ny relation så avvisas du så klart.
Tills det passa den störde att kicka upp sig lite igen.
Nån dag när egot talar för en kick.Och inte substituten räcker till för en utlösning.
Behöver du respons och stöd i ditt eget liv så får du svaret direkt.Om du visat vad du gått igenom efter egots frammarsch i kärleken och ditt hjärta
Du får maktfullheten serverad direkt i form av tystnad
eller avvisande av dig som alltid.
Psykopaten söker bara det denne själv behöver ha.
Om det passar vad du behöver är helt oväsentligt.
Så djävla sjukt är det.

Lola sa...

Sorgligt vemodig och sant.Den där ryggen som alltisd går.Stannar aldrig kvar.Allt utifrån sitt tomma ego.Objekten varierar ingen betyder någonting för en tom missbrukare av kärleken och sexet.

Rum