söndag 11 mars 2012

Det Finns Ingenting Där.

Den där brutala insikten.
Återtog sin plats.
I mitt hjärta.
Och det gör så ont där nu.
Som en tandvärk som gnager och fräter sönder.
Att inse återigen.
Att det är tomt och kallt.
Där mittemot dig.
Det där mötet,försoningen,förlåtelse,upprättelsen,
drömmen om en återförening.
Den som mitt hjärta släppte till sist.
Då dyker du upp och inger hopp om möjligheten till det.
Att  åter se på den man älskade.
Att se  att det finns ingenting där.
Bara ett tomt ego.
Som behöver mig för att kicka upp sig igen.
Och det kommer inga tårar längre.
Det gör bara ont.
Det värker och gnager.
Och jag visste det så väl.
Men trodde på livet.
På kärleken i grunden.
Trodde att någon gång skulle du finnas för mig.
När jag behöver dig.
Den där botten som aldrig nås inom dig.
Trodde på det där ljuset.
Som flimrade till,
 i allt mörker som du bara gav mig.
Och jag ser bara din rygg nu.
När du går.
När du vänder dig om.
När du går.
Där du går.
Och då inser jag.
Det finns ingen där.
Det fanns ingen där.
Allt var en lögn.
En konstruktion i din hjärna.
En dröm.
En illusion.
Det finns inget hjärta.
Och jag drömmer återigen,de där drömmarna om nätterna.
Det finns ingen återvändo.
Tillbaka till dig.
Till det där tomma.
Till det där intet.
Där bara längtan föds.
Och som aldrig kan stillas.
Där du går.
Där du vänder dig om.
Där du går.
Din rygg.
Du vänder dig om.
Du går.

9 kommentarer:

Mario sa...

Vackert ödsligt sorgligt.

Anonym sa...

Fantastisk beskrivning av just den känslan som gör så ont ,men sen så gott!

LyckanNu sa...

Tackar för din kommentar.
Gör ingenting gott att känna.
Det finns ingenting där.

Mario sa...

Instämmer med dig.Det är när man har en sorg i sitt hjärta och behöver kärlek och glädjen.Då dyker den missbrukande upp och rumsterar om igen.Power till dig du behöver all kärlek nu.Ingen ambivalent tagare av dig och din kärlek.
Det är när man verkligen behöver då visar sig den rätta egotripparen sitt ansikte igen.Det gör så djävla ont 'ända in i märgen och du ska bara tänka det där egot kommer aldrig att vara i din kärlek din lust din glädje igen och igen.Du är värd allt.Kärleken till dig och lycka till nu med ditt svåra just nu.Du behöver fina vänner och en god hand som ger inte tar.

LyckanNu sa...

Tack för dina ord!Det är när man som mest behöver kärlek som man ser vilka som har den!
Kommer mig att tänka på min favoritdikt.

Det är vackrast när det skymmer,
all den kärlek himlen rymmer.
Pär Lagekvist.

Kort utdrag.

Maja sa...

Girlpower till dig!

Ante sa...

Sex och kärleksmissbrukaren inklusive någon slags störning.Dyker upp i ens liv,
nån gång när det passar det stora tomma egot. Men inte för att ge dig tillbaka din kärlek.Nejdå enbart för att sticka in lite krokar tanka upp sitt tomma hjärta av en själv.Och sen dra som alltid.Svikaren och den fege ryggradslöse visar sitt rätta ansikte.Men lite snabbare denna gång.Då SPELET OM DEN STORA KÄRLEKEN OCH SJÄLSFRÄNDEN ÄR UTAGERAT.Efter att ha använt sig av en "ny " ett tag så börjar tomheten komma ikapp.Missbrukaren behöver få in litre mera kickar i sin tomma livstillvaro.Mötte själv min stora kärlek trodde jag.En kvinna som visade sig vara en personlighetsstörd kall och illvillig människa.Mina barn dög som bekräftelseobjekt ett tag.Sen när min tonårsdotter skiter fullständigt i det där egot.Som dyker upp efter några år och behöver ha nån slags bekräftelse av mig.Då ser hon så kränkt o sårad ut.Men ojdå då när man låg knäckt och urvriden som en trasa och hon hade " vandrat vidare ".Då beydde dottern och jag nada.Nej fy fan rent ut sagt vilka egon som springer runt och förstör ens liv.Dina texter Har du mött en narcissist? Och att bemöta en narcissist är de bästa beskrivningar jag läst av dessa dränerare.All power till dig!

LyckanNu sa...

Tackar tackar! Värsta resan att möta det kall tomma och illvilliga egot.Men styrkan att komma ut ur det maktfullkomliga och förgörande greppet är en annan resa!

Svenne sa...

Fantastiskt när det släpper och man inser att det stora egot är bara en skitstövel som man mådde så djävla illa av och som aldrig ville en det bästa och det göttaste i livet och i kärlekenAll power till dig och alla som kämpar sig ur ett egos sjuka relaterande.

Rum