söndag 25 mars 2012

Det handlar inte om dig.

"Det handlar inte om mig".

Det handlade aldrig om mig.Det är det man inser som människa.
Det är det man som "människa" läs:objekt.
Objektet för den grandiose missbrukaren och egoisten.
Inser när man kryper omkring på botten.Dränerad på allt.
Och efter ett krig.Det krig som en personlighetsstörd individ.
Narcissist egoist.Grandios personlighet.Har utövat.
Emot den människa den som sökes av den grandiose egoisten och missbrukaren.
Den "människa" läs:objekt som sökes målmedvetet för sin potential.

Och man inser bit för bit del för del i all bearbetning i all ångest och vanmakt.
Att ingenting spelade någon som helst roll för den grandiose.Den grandiose i allt sitt vansinne.
Och man inser där på botten efter ett krig.
Att ingenting betydde någonting för den grandiose missbrukaren och egoisten.
Ingenting spelar någon roll för denne där i sitt grandiosa egotrippande.
Och man inser att man var och är bara ett utbytbart objekt,
för den grandiose egoisten och missbrukaren.(Ett av dem alla).

Alla lika värdelösa alla lika meningslösa.Alla användbara som det sex,kärleks och relationsmissbruk som den grandiose behövde just då just där just här i sitt grandiosa ego-liv..
För den rätta kicken den rätta trippen den rätta speglingen.

Och det spelar ingen roll vem man var vem man är.
Vad man själv gav ville ge och vad man själv önskade och ville få själv.
Allt det som man söktes för som "människa".
All den potential som man själv har.Och söktes för.
För att kicka upp den grandioses tomma kalla ego.
Av all den potential som den grandiose själv saknar där i sitt vansinne.
Och man söktes för att missbrukas som det objekt den grandiose ansåg sig att behöva.
För att agera ut sin ångest sina tillkortakommanden sitt krig.
Och all sin ambivalens sin frustration sin avundsjuka sin illvilja.Och allt sitt sjuka drama.

Allt det som man inser som människa.
Efter det krig som man har befunnit sig i.
Målmedvetet utfört av den grandiose i allt sitt vansinne.
Det krig som en grandios egoist och missbrukare,
alltid utövar emot den människan läs:objekt.
Den "människan" som målmedvetet söks av den grandiose.

Från toppen till botten.
Den trippen som slutar på samma sätt för den människa som söktes.

På botten efter den målmedvetna förgörelsen av allt som ingår i en mänsklig relation.
Och man inser att man har bara varit ett objekt för den rätta speglingen.
(Den rätta kicken den rätta trippen).För sex,kärleks och relationsmissbrukaren av vem som helst.
Av vem som helst ska den "rätta" upptäcka.
Den så rätta som söktes för passionen kärleken intimiteten vänskapen och relationen.

I förförelsen då den grandiose kickar av den så "rätta".
Glorifieras den människan som sökes för "relationen"Och i vissa fall enbart för någon slags kontakt.
Allt baserat utifrån den grandiose missbrukaren och egoistens just då just här behov.
(Den rätta kicken den rätta trippen).Ska det visa sig med allt facit i handen.


Det rätta objektet för den grandiose egoisten och missbrukaren.
Den så rätta som kommer att krypa omkring på botten.
På den botten där man som människa hamnar efter mötet med ett grandiost ego.
På den botten dit den grandiose alltid driver sina "relationer".
Och till den botten där den människan som är ett objekt för det grandiosa vansinnet.
Kommer att hamna efter ett krig.


Det grandiosa vansinnet som utövas emot en annan människa.
Och som driver den "människa" som  "är där" till botten.
Och den "människa" som har "varit där" får göra allt arbete själv.
För att kunna resa sig efter det målmedvetna förgörandet av allt.
Allt som ingår i en mänsklig relation.

"Relationen" som är den grandiose egoisten och missbrukarens arena.
Där denne kan bli någon och känna sig som någon här i livet.
Genom att kicka upp sitt tomma kalla ego av en annan människas potential.
Och sedan göra allt för att sänka den "människan" till botten.
Och där vända ryggen utan att lyfta ett finger för den som har "varit där".(Och som är där).

Den människa som tror på ett verkligt möte mellan två människor som vill varandra.
Men som får möta sin egen fiende.(Sin egen förgörare).
Och den "människa" som ska göra allt för att knäcka ned en själv som människa till botten.

Den grandiose som kickar av sitt eget vansinne.
Utan respekt åtagande ansvar kärlek ånger sorg eller smärta.
Över sitt eget vansinne som ageras ut emot den "människa" som söktes.
Tills ingenting ska få finnas kvar vare sig av den man är vill vara.
Och den som man som "människa" söktes för att man är.
Och ingenting ska få finnas kvar vare sig av "relationen".
Passionen vänskapen kärleken och intimiteten.
Allt det där som den grandiose utgav sig för att själv vilja.
Men allt är och var en enda lögn.Allt handlar om ett missbruk av en annan människa.



Återigen skulle allting bekräftas.I samtalen med dig.





Ditt grandiosa vansinne utan respekt åtagande djup seriositet ansvar eller omsorg.
Din avsaknad av vilja till ett verkligt möte.Det som du är inkapabel till att ge.
Ge mig eller någon kvinna.Där i ditt grandiosa egoliv.
Där du kickar av ditt grandiosa vansinne utan ansvar åtagande skuld samvete,
ånger sorg eller smärta över dig själv och ditt vansinne.
Det vansinne som du ger och skapar och åsamkar den kvinnan.
Hon som du målmedvetet jagar efter.För att kicka upp ditt tomma kalla ego för en tid.
För att kunna agera ut dina drifter dina behov dina tillkortakommanden.
Och ditt grandiosa vansinne.Väl dold i din förförelse.Då du spelar den så villige.

(Väl dold den så illvillige).
Han som ska visa sig i allt sitt hat sin tomhet sin kyla och i sitt vansinne.
Då när allt är utagerat och utraderat.Av kärleken intimiteten passionen och "relationen".
Och ingenting ska få finnas kvar där på din botten.

Din botten den som du befinner dig på där i ditt grandiosa vansinne.
Den botten som du aldrig går ned dig helt till på egen hand.Och stannar kvar där.


Du sökte upp mig nu efter en lång tid då jag hade lyckats med att ta mig ut ur ditt grepp.
Och släppa allt hopp om dig.Och du hade arrangerat ditt separationsdrama till botten.
Och spelat ut ditt drama att du hade gått vidare som du kallar din missbrukare resa genom livet och "relationerna" för.
Och då du lyckades i ditt målmedvetna jagande efter en ny vem som helst kvinna.
Få dit en ny vem som helst kvinna att gömma dig bakom och fly till.
Och gömma dig bakom som en sköld i ditt separationskrig emot mig.
Och du fick dit någon ny kvinna för ditt sex,kärleks och relationsmissbruk.
Så att du kunde släppa mig som ditt utagerade objekt.
Då du "gick vidare" till en ny vem som helst kvinna.Kicken och trippen för dig där i ditt grandiosa vansinne.I avsaknad av all respekt ansvar åtagande och kärlek.

Utan du kunde nu gå vidare fri på din eviga missbrukare-väg genom livet och "relationerna".
Och du måste fly vidare där i ditt grandiosa vansinne.Och hitta någon ny vem som helst.
För att klara av att ge upp mig.Och kunna släppa taget om mig.
Efter ditt målmedvetna krig.Det krig som du utövat emot mig,
kärleken vänskapen passionen och "relationen".
Din kick din tripp.(Ditt sjuka drama).



Och du måste få bort mig för gott ur ditt grandiosa egoliv.
Allt skulle åter visa sig i återträffen med dig och ditt grandiosa ego.
I all din oåtkomlighet och i all din oförmåga.I allt ditt grandiosa vansinne.
Ditt vansinne utan respekt kärlek åtagande omsorg ansvar eller utveckling.
Din missbrukare personlighet som aldrig kommer att söka ett tillfrisknande och ett växande.
Och som kickar av din cynism din kyla din oåtkomlighet och din omognad.
och av din totala brist på utveckling ansvar och åtagande.
Den lilla "människan" som aldrig växer upp.
Och som bara kan känna sig som någon här i livet.
Då du kickar upp dig av en kvinnas potential.
Och sedan gör allt för att bryta ned henne och "relationen" till botten.

Du sökte upp mig nu efter en lång tid.Nu långt efter att jag lyckats ta mig ut ur ditt grepp.
Ditt grepp om mig och min kärlek min längtan och min vilja till en relation i ett verkligt möte.
Ditt grepp om mig.I all den kärlek,passion,attraktion,ömhet och solidaritet som jag hade för dig.
Allt  det som jag  en gång söktes för av dig.För att jag har förmåga till att känna och ge.
Det som du ansåg dig att behöva ha.För en viss tid i tid missbrukare-ego-liv.
För att kunna kicka upp dig av.Och fylla på ditt tomma och kalla ego.
Du sökte just mig just då just där för att jag fick dig till att känna dig som någon.
Du sökte mig för att kicka upp dig för en tid.
För att leva ut dina drifter dina behov dina frustrationer och tillkortakommanden.
Du sökte mig som du söker alla kvinnor.Så som du söker vem som helst.
Och jag var bara en av alla på vägen.På din missbrukare väg genom livet och "relationerna".
Relationen som aldrig är någon relation.Utan ett missbruk för dig.
För den tid då du behöver någon vem som helst.
Som kan få dig att känna dig som någon.Som någon där i ditt grandiosa egoliv.

Och du såg mig just där och just då.Du såg mig och min öppenhet.
Du såg min längtan min kraft min passion min kärlek lust och glädje.
Allt det som du söker för dina missbruk.Och sedan knäcker kränker avvisar och bryter ned.
Och du såg mig för den rätta speglingen den rätta kicken den rätta trippen.
För dig och ditt sex kärleks och relationsmissbruk av alla kvinnor.
Och du sökte just mig som du söker alla vem som helst kvinnor.
Skulle det visa sig med facit i handen efter värsta resan för min del.

Och du sökte mig som du söker alla "dina" kvinnor.Det som du kallar dina kick-objekt för
Alla de som du söker för att kicka upp dig av och leva ut dina drifter för en tid.
Och för att utöva ditt målmedvetna nedbrytande av kvinnan kärleken intimiteten och "relationen".
(Ditt sjuka drama som du kickar som mest av att agera ut).




Jag vill rekommendera boken: Casanovakomplexet som är skriven av Peter Trachtenberg .
Tvångsmässiga förförare och deras kvinnor.
Till de män jag talade med och de kvinnor som älskat dem.

Utdrag ur boken: Casanovakomplexet är ett tvångsmässigt beteende,
som kan jämföras med alkoholism eller drogmissbruk.
En Casanova kräver ständigt nya erövringar och allt häftigare upplevelser.
"Jag var besatt av en sexualitet,som tvingade mig till ständiga trolösheter och tvångshandlingar,
ständigt plågad av begär,rädsla,ångest och dåligt samvete."
Casanovakomplexet på kornet.

Å denna åtrå!
Den är kall som is och sedan är den het som eld.
Å denna åtrå!
Först är den röd
och sedan är den blå
och var gång jag ser ett isberg
påminner det mig om dig.
- Lauire Anderson : " Smoke Rings "

Casanova tycker om att bli sedd i förförelsens skimmer;han gillar inte att bli igenkänd.
(Hans)omogna koketteri mildras av ordspråkets vishet inte sedd inte fångad.

Viljan att ändra sig - oavsett hur man väljer att gå till väga - är naturligtvis nödvändig,
för att man ska kunna tillfriskna från Casanovakomplexet.
Det är det enda som inte kan tillhandahållas utanför.
Ingen Casanova kommer att ge upp sin kvinnojakt förrän han har nått,
en nödvändig botten - den kris
som slutgiltigt krossar hans förnekelsemekanism.

Vi känner igen Casanovorna på bräckligheten i deras relationer - de utgör ett brödraskap
av separerade och frånskilda.Vi känner igen dem på deras omfattande skiftande följen
av älskarinnor och flickvänner.Casanovorna nöjer sig inte med en kvinna,
och de som har en  partner åt gångenvisar sig vara oförmögna  att hålla sina förhållanden vid liv.
Och det är vanligen Casanovorna som ger sig iväg.De blir kanske förälskade i andra kvinnor,
de kommer kanske helt enkelt fram till att,deras nuvarande relationer är för långtråkiga,
för inskränkande eller krävande.Och så ger de sig  iväg,som de alltid har gjort,
som de alltid kommer att göra.Vi känner igen dem på de förklaringar som de ger :

"Det funkade bara inte. "
"Jag träffade en annan."
"Jag var inte redo att binda mig"
"Hon började bli alltför dominerande."
" Jag behövde mera svängrum."
Allt text återgiven  ur boken: Casanovakomplexet.

Min egen teori är att många av dessa sex kärleks och relations missbrukande individer.
Och om det rör sig om en personlighetsstörd sex och kärleksmissbrukare.
Aldrig kommer att nå en botten inom sig själva.
Eftersom det är ett missbruk av en annan människa,som ett objekt,
för dennes behov av rätt spegling som styr.Samt behovet av att använda en annan människa,
för projektionerna av de outvecklade känslorna inom den störde själv.
Och anknytningsförmågan i en intim relation saknas.

Så länge kickarna av sex och kärleksmissbruket fyller upp den grandiosa egoisten,
missbrukaren och sadisten så kan "relationen" fortlöpa.
Och så länge man som människa tror att man har mött en människa.
Så står objektet för den grandiose kvar.I tron att det går att komma någonstans,
med den människa.Den som  man trodde var en människa.
Men den dagen man inser att det finns ingen där inom den grandiose.
Det finns ingen där för en själv.Och det finns ingen där som vill någonting med sig själv.
Och livet och "relationen".Den dagen man har nått en botten då släpper man allt hopp.
Och söker all kunskap och vägar för att kunna läka och tillfriskna.
Tillfriskna efter att ha mött det grandiosa vansinnet.

Det där vansinnet som är ofattbart att inse då man har mött en grandios egoist och missbrukare.
Att inse att den människa man trodde var en människa som ville allt.
Allt det bästa och finaste av attraktion passion solidaritet vänskap och intimitet.
Allt det som den grandiose utgav sig för att vilja.
Allt det existerar inte mer än en enda lögn.
Och att allt som man gav ville ge och försökte att ge.
Betydde ingenting mer än ett missbruk.


9 kommentarer:

Got2b sa...

Just så där illa kan det kännas med Mannen... För sent insett kan jag påstå. Men så blev det som det blev i helgen om du läst "Mönstermän"

LyckanNu sa...

Ja jag läste den och du beskriver verkligen hur det kan var och kännas på alla plan.

Sune sa...

Nej för sjutton det handlar aldrig om kärlek för en störd personlighet.Makt och kontroll kyla hat och förakt.Och lögnerna och manipulationerna alltid.Den där kylan och avvisandet av det som den störde som du beskrivit så bra sökte själv.Men manglar ned och förgör allt.Man är bara ett redskap som någon skrivit i en kommentar till en av alla dina suveräna texter.Vidrigt och offattbart.

Got2b sa...

Samtidigt är jag en jäkla kvinnlig Casanova själv. Tror jag.

Kan du kommentera nu?

Sune sa...

Missbrukaren går alltid vidare har du använts klart så söks en ny kick och ett nytt trippobjekt.Tur i oturen kan man säga att psykopaten nu är igång med en annan tripp samma mönster upprepas och denne kan kicka tills öronen trillar av.Du som kämpar för kärlek kan till sist ha chansen till den kärleken om du kommer ut ur det sjuka greppet och släpper det sista hoppet som var försoningen.Den existerar enbart som en egokick som vän eller kollega eller suparkompis sak samma egot har talat igen.Böj dig ned och överlämna all längtan.Egot kan kräla i sin egen tripp som slår tillbaka förr eller senare och slutar i rännstenen.Utblottad uttömd sjuk av sitt missbruk och anmäld för misshandel.

Ante sa...

Tack för din blogg! Tack för din analytiska förmåga och din förmåga att beskriva och skriva.All kärlek och lycka önskar jag dig!

Sonny Boy sa...

Vilken text! Så är det och så blir det tyvärr ett högt pris att ebtala för värsta resan efter värsta mötet.Med en svikare sex kärleks och substans missbrukare och en förgörare av kärleken och den man är.Så outvecklade svaga individer som söker en stark själl enbart för att tanka upp sig av och dränera på all kraft.Ofattbart och ohållbart.Men som du skrivit det jobbet man gör för att tillfriskna kan aldrig en missbrukare mäta sig med.Botten nås aldrig gällande ett grandiost ego och därför kommer de aldrig att vara lyckliga i en kärleksrelation eller i övriga.

LyckanNu sa...

Tackar! Ja när man insett vem man mötte och inser att det handlar inte om mig det spelar ingen roll vem man är ser ut ålder bakgrund you name it
det handlar om att man kan aldrig nå eller få den kärlek man själv ger vill ge och behöver.Eftersom det grandiosa kalla och tomma egot kan bara missbruka förgöra och förstöra allt.
Allt som är kärlek samspel soildaritet och en relation.
Fullständigt ofattbart och ohanterbart att vara med om-

Roy sa...

Det är så mycket som klarnar för mig.
Nu efter att ha läst din blogg från början.
De så illagörande personligheterna som aldrig tar sitt ansvar för sitt sjuka beteende.
Man kan bara få sinnesfrid i själen då man söker kunskap och insikt i som du skriver det var inte mig det var fel på.
Och jag blev lurad av en annan människa.
Kram till dig och ni alla som tagit er upp efter värsta resan.

Rum