lördag 24 mars 2012

Jag Ska.

Jag ska fatta mig kort nu.
Jag ska säga allt.
Det som inte sagts.
Det som ryms i mina händer.
I mitt hjärta.
Allt som kan rymmas där.
Drömmarna.
Tankarna.
Kärleken.
Jag ska säga allt det där.
Alla försök.
Allt som inte gick.
Allt som öppnades.
Där och då.
Allt som finns kvar.
Som en stillhet.
Som en klarhet.
Jag ska göra allt det.
Allt det som går att göra.
Det som kan begäras.
Det som kan ges.
Det som kan tas emot.
Det som kan mötas.
I allt som finns.
Som fanns.
Jag ska fatta mig kort nu.
Som en stig.
Som leder framåt.
Genom terrängen.
Genom skogen.
Genom ljuset.
Genom mörkret.
Jag ska finnas kvar.
Där.
Där jag vill vara.
Jag ska fatta mig kort nu.
Jag ska inte försvinna.
Ut genom dörren.
Den där låsta.
Jag ska öppna alla fönster.
Jag ska stå där.
Jag ska stå kvar.
Där.
Här.
Nu och Då.
Jag ska vara.
Den som jag alltid velat att vara.
Den jag är.
Den jag blir.
I all kärlek.
I all försoning.
I all förlåtelse.
Jag ska omslutas.
Av regnet.
Av ömheten.
Den där stilla.
Den där eviga.
Det ska vara kärlek.
Det ska vara på riktigt.
Det finns ingenting annat.

3 kommentarer:

Mario sa...

Dina texter.Vackra sårbara och underbara!

Anonym sa...

Du skriver så sköra starka Verkligen vackra texter och jag uppskattar dem så.
Känner så igen mig i varsamheten,vemodet ,sorgen,hjärtat,kärleken,hoppet...övergivenheten..kämpandet,viljan.
men tänker ja gud så många gånger man gjort och tänkt just så....
hållit öppet,förstått,undrat...röjt mark för möjligheter och ingen var där och mötte upp det....
varje gång har det varit just de tankarna (omsorgen om oss som han ändå inte uppskattade? men som slukade massor av min tid och tankar och arbete i att ändra sig tänka i nya banor gå i terapi)
som fått mig att fastna på kroken och jag har fått ett nytt varv av
att inte bli förstådd tillbaka,bli förnedrad,inte älskad.....mött någon som söp sig full i stället...
som var för rädd för att närvara i sitt liv.
Jag ville verkligen hålla öppet för livet i oss men insåg(hoppas jag äntligen) att man kan inte be om kärlek,man måste få den och ser man sig omkring så är det faktiskt möjligt fast man själv inte upplevt det utan trott att det ska vara något man förtjänar....därmed förnedrat sig med att BE om den....
Jag ville verkligen formulera om mig om oss , jag ville verkligen vara på riktigt
men ...gång på gång slängdes jag bort
blev ignorerad ,inte besvarad utan pardon när det inte fanns tid lust behov av mig
när jag inte speglade rätt som du skrev så bra
när jag inte var den stora nya kärleken,
gång på gång blev jag lämnad när hon kom hon som var bättre vackrare roligare mer aningslös?
mer timid ...vanligare ,trevligare
jag tänker inte göra det igen ,ingen ide det var ingen där!
hela tiden.
Jag tänker begära kärlek nästa gång eller 2000 spänn i timmen minst!

Masen sa...

Superfin text säger allt.Kram till dig och kom ihåg du är värd att älskad för den du är och alltid har varit.
En stark öppen sårbar kärleksfull ansvarsfull empatisk och ärlig människa!

Rum