söndag 12 februari 2012

Vem skulle du helst vilja att vara ?

Vem skulle du helst vilja vara en rockstjärna eller en fotbollstjärna?
Det frågar mannen mig där vi står framför en storbildskärm i en toalett kö.
Det är en match i bild.
Han kom fram från ingenstans och ställer denna fråga till mig.
Ja hm jag funderar en stund,och säger rockstjärna tror jag.
(Tänker jag skulle inte vilja vara någon av dem).
Fotbollsstjärna verkar så pressat all tävlan liksom.Och så huliganerna.
Förresten jag är helt ointresserad av fotboll och jag fattar,
inte hur man kan ägna timmar och kolla på matcherna.
Och dessutom sitta på en pub och kolla på det.
Kvinnor brukar inte fatta det svarar han,min före detta sa aldrig mer en kille,
som gillar att kolla på fotboll på puben och dricka öl de tristaste som finns,ha, ha ha.
Ja jag håller med svarar jag!
Han skrattar och säger ja rockstjärna,
det är nog roligare att vara !
Och när man tänker på hur mycket prestation som det ju krävs i alla matcher,
och så måste man ju träna sten hårt.
Man är väl slut vid 35.
Ja det är ju lite skillnad på att vara en rockstjärna,svarar jag!
Titta bara på de artisterna,som är i 60 och uppåt och lika coola för det.
Häftigt svarar han!
Vill du ha en öl förresten?
Toalett dörren öppnas och det blir min tur.
Om du ska på toa så är herrtoan där pekar jag mot vänster.
Jag har redan sett dörren men den lilla kissande pojke på skylten.
Han svarar snopet  och leende.
Ja fint vi ses i baren.

3 kommentarer:

Matt sa...

Nice!

Sofia sa...

Hade han läst någon snabbkursflirt.Ha ha häftigt möte.
Vad möter man inte ute i krogvärlden.Och dessa trista öldrickande killar som glor på fotboll i timmar.Istället för att ha trevligt med sina kvinnor.Om dom inte har lyckats få till en lika sinnad öldrickerska.
Håller med dig,
och ofta lika dötrista i sängen också aspackad eller småberusad och blajig.
Ha ha där fick du till det som alltid.

LyckanNu sa...

Tackar tackar.Ja det finns nog dom som både kan satsa på kärleken vara närvarande och kolla på fotbollen emellanåt.Men många hänger väl där på krogen för att inga andra intressen finns i livet spelar ingen roll om tio eller tjugo år gått åt till kroglivet.Målmedvetet sabbade relationer,nya kicktrippobjekt, vem bryr sig inte den evige alkisen i alla fall.

Rum