torsdag 3 februari 2011

Att Flytta...

Tur att man inte flyttar så ofta nuförtiden !
 Jag minns alla tidigare flyttar,när jag kommit till den stora staden,
uppfrån Norrland,
 innan barnen kom och jag hade några väskor och en säng då jag flyttade 5 ggr per år i 5 års tid i Stockholm !
Bodde hos kompisar i andra och tredje hand.
Inackorderad på Östermalm minikollektiv i Örnsberg,
ute i Roslagen hos en vän.Samt några flyttar med bebis i magen !
Det var då innan alla grejer möbler kläder samlades ihop i en bostad där jag blev kvar i nära 17 år.
Nu får det bli köpstopp framöver gällande kläder saker med mera !
Det som ej är absolut nödvändigt för överlevnaden !
Ändå är jag den som handlat  nästan alla möbler på Secondhandställen !
Samt ingen lyxlirare precis !
Men som en flyttfirmaägare sa har man inte massa möbler har man ofta böcker och andra grejer som blir en massa mera än vad man tror !
Så många kartonger säckar väskor med böcker foton anteckningsböcker,pennor,kläder barngrejer m.m,
jag fattar inte hur det kunnat bli så mycket !
Det är i flytten man ser vad man har som i övriga viktiga  livsperioder.
Jag ser vilka hjälpsamma vänliga människor det finns som är beredda att hjälpa till om det behövs !
Mina 2 före dettor har hjälpt till och visar vilka klippor dom är när det gäller !
Samt alla vänner med flera !
Men all upppackning sköter jag själv och jag förstår inte hur jag ska få ordning på rubbet.
Dessutom är det grejer kvar på 2 ställen att röja ut också.
Samt renovering av förra bostaden.
Det mest  underbara att efter alla år på nedre botten få se himlen.
Solen lyser in genom fönstren och jag såg stjärnhimlen igår.
Det enda jobbiga är att stressa med min dotter till T banan varje morgon och trängas med alla människor.
Morgonen är inte min tid.
Men ska börja gå hem när våren kommer innan jag ska till jobbet.
Och det är bättre nu att bara behöva åka buss till jobbet slippa Tbanan en gång per dag i alla fall.
Funderar på om vi ska bo kvar i storstaden framöver.
Men det blir en senare fråga.
Tänk att vakna upp i Grekland eller Frankrike och se ut över hustaken !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt att du lyckades fixa till det trots bostadssituationen ! Hoppas ni trivs bra nu dit ni flyttat .Ja tänk Grekland men testa att vara där ett tag innan eventuell flytt.Härligt på semester men ej så lätt att bo där jämnt.Men drömma kan man ju alltid göra ! Kärlek till dig duktigt jobbat och lycka till med resterande flytt bestyr och din nya tillvaro.Kram M

LyckanNu sa...

Tack !Det är just Stockholm som börjar kännas trångt när man trängs med alla människor i Tbanan och bussar m.m blir ju bara fler och fler människor som flyttar hit !Naturen lockar och lugnet,men då blir det ju andra grejer så klart som uppstår livet är ju alltid så.Är verkligen glad för att ha hittat en bra bostad snabbt och ej så långt åt helsike så att säga med tanke på resväg m.m.

Rum