tisdag 7 september 2010

Var allt en lögn...

Var allt en lögn ?
Det är en fråga som många människor,  frågar sig.
När den brutala sanningen uppdagas.
När allt, precis allt visade sig vara en lögn !
Att hitta tillbaka till den verklighet,
man själv tror på, och vill leva i.
Det är den enda vägen, ut ur lögnernas träskmarker.
Att se sanningen är inte roligt.
Jag tror på att få uppleva det som jag själv kände och som var verklighet för mig !
Jag har varit där !
Jag tror på att jag kommer att få uppleva det igen !
" Jag har varit där " som någon sa.
Så vackert!
Så stort !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väldigt många människor,som vaknar upp i någonting helt annat,än vad dom trodde dom befann sig i.I en nära relation byggt på kärlek och tillit.Det är aldrig roligt att vakna,men ändå värre att aldrig veta.Men priset är alltid högt för den som vaknar upp.

Anonym sa...

Lögner och manipulationer, är så destruktivt relaterande. Det finns bara en väg att gå,att bygga upp sin egen skadade självkänsla igen efter en sådan relation.Och veta att det finns så många människor därute som sitter i samma situation.Läs all litteratur som finns om narcissister och psykopater,du kommer att känna igen allt,du och alla andra som befunnit er i en sådan här relation.

Rum