fredag 20 november 2009

Taximannen Ringer Alltid Två Gånger.

Han sade sista gången.Då som vi möttes i  "relationen".
Fast han sade att den var slut.
"(Men  ett slut betyder ju inte slut)".
Man kan väl alltid komma i en taxi någon gång.
Man kan väl ses om  sju eller åtta månader månader eller nåt.
Det var väl ett bra förslag? (Det tyckte tydligen han då).

Jag har ställt alla frågorna.Till vad jag trodde var mannen i mitt liv.
Fick du några bra svar då? Det undrar alla och mina vänner.
Nej det var ju det jag aldrig fick av "taxi-mannen".

Alltid redo var jag
Men han var aldrig redo när jag ville något.

Jag vill också komma i en taxi till dig.Och du är alltid redo.Men det är det du aldrig var eller är.
Så nu öppnar jag aldrig dörren mera.För den som kommer och åker i en taxi.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar skildring av en oseriös man som du trodde var den stora kärleken!Öppna aldri din dörr för en sådan Casanova igen!Du är definitivt värd bättre raring!!

Anonym sa...

En livrädd ytlig man som tror sig vara en Casanova värd namnet ! Det finns betydligt häftigare män på alla plan, som definitivt inte skulle tacka nej till en kvinna som dig ! Komma i en taxi jomenvisst. Du skulle komma i en taxi varje natt om så vore och bli emottagen värdig och seriöst.Denna lille man är inte värd dig ett enda dygn :

Masimo sa...

Häftig text säger allt om ett enda stort ego.Har läst dina texter många du hunnit med att skriva.Fortsätt skriv och gärna en roman .

Manne sa...

Ja vad trött man blev och blir av just av ett enda stort ego.Tar bedrar drar och söker upp en igen.Bara om det är nåt som denne själv behöver.Sen är man värdelös.Helsjuka människor som man inte fattar ensefteråt.Hur m kan man leva ett sånt sjkt relationsliv och sen se sig själv i badrumsspegeln varje dag utan att vilja dö själv likosm.Istället dör den som mött det kalla egot en bit varje dag i relationen och efter om man lyckast genomskåda eländet.

Anonym sa...

Vilken kall typ.Egot i ett nötskal helt utan kärlek och passion.
Kram till dig och hoppas att allt gått bra för dig.

Sacha sa...

Taximannen är inget att ha.Välj stabila mannen som står stadigt i kärleken och är för dig.Och med dig.
Han finns och han minns.Kram och tack för den du är och det du ger.
S

Laila sa...

Mycket träffsäker beskrivning av en missbrukares ytliga störda egoistiska relaterande.
Mötte också Casanovan i mitt liv kom och åkte som han ville.
Men allt fick ett slut då jag hade fått nog och genomskådade allt som han var och är.
Ingen plats för en energisugare mer i mitt dyrbara liv.
Nu mår jag bra efter år av lidande för en egoists framfart i mitt liv.
Han lever samma slags ytliga egoliv.
Åker i sina taxiresor från krogar och gud vet allt.
Växer aldrig upp och mår bra av det självfallet.
Men den som möter den ytliga tomma egoisten far illa förr eller senare.
Tycker synd om alla de kvinnor som tror att han har passion och åtrå för henne.
Är bara en sexmissbrukare i grunden och så kall och tom som ingen annan man jag har mött tidigare.
Jämlikhet existerar inte med en egoist och missbrukare.

Rum