torsdag 1 mars 2012

Möte

Jag trodde jag hade mött dig.
Kärleken.
Förtroligheten,samspelet.
Jag trodde du var kärlek.
Jag trodde på dig.
Jag trodde vi hade mötts.
Jag öppnade mitt hjärta för dig.
Du var mötet.
Du var den jag mötte.
Det var ett möte.
Det blev ett möte.
Och snön föll över dina bara axlar.
Där du gick.
Du vände ryggen.
Du gick.
På marken i allt det vita syntes spåren.
Där du hade gått.

Dina händer.
Din hud.
Dina ord.
Dina tankar.
Dina spår.
Där du går.
Där du vänder dig om.
Din rygg.

5 kommentarer:

Mario sa...

Vackert!
Den där ryggtavlan är aldrig kärlek.

Sin sa...

Underbart, sensuellt,vackert!

Anonym sa...

Den bortvända ryggen,
aldrig där.

Got2b sa...

Ryggen kan vara kärlek. Men inte den bortvända. Den som vänder och går. Den väntade ryggen... Den som står där och inte vet att du är på väg utan vänder sig om i glädje. Det är skillnad...

Mario sa...

Skillnad ja.Den oåtkomlige loosern som bara dissar ens sex passion och attraktion!

Rum