tisdag 21 februari 2012

Glassbilen

Glass - bilen kör runt vecka efter vecka, samma pinglande och höga ljud.
Som alltid får mig  att tänka på en tyst och ödslig känsla i ett  villa område i USA.
Detta ljud som man har hört i åratal vart man än bott.
Så även här nu inflyttad till detta område så kommer man såklart inte undan ljudet från bilen.
Finns det några barn i området  som vill köpa hem glass?
Inte så många troligen nu i Februari.
Hem ljuva hem!
Mörkret har fallit inte lika tidigt för nu är ljuset på väg.
För varje dag så blir det några minuter tidigare ljus och senare mörkt.
Trött av vintern,trött av mörkret.
Mössan och vantarna kvar.
Tunga vinterkappan.
Vinterstövlarna som har spruckit och släpper in den smälta snön.
Äldsta dottern är nu  i Thailand inte som turist utan som studerande.
Sitter där nu i fuktig värme och njuter.
Lilla mamma som har varit på sjukhus igen,nu ont i ryggen hemska smärtor.
Får bli inlagd för smärtlindring.
Reser upp till henne ofta nu.
Förut gick det åratal emellan.
Men hon har rest hit i alla år tills kroppen inte längre orkade.
Käraste mamma så skör nu som en liten fågel.
Livet som finns kvar men sårbarare än någonsin.
Orkar inte tänka tanken nu på att förlora henne.
Allt praktiskt som måste tas itu med i vardagen.
Ja herregud hur ska man hinna med allt?
Träna, jobba, städa,tvätta,laga mat,röja,prata,tänka,skapa,utvecklas,
handla, umgås, nej det går inte ihop.
En sak i taget.
Ställ inte mer krav än de som går att genomföra på en dag.
Tiden är inte oändlig helt klart!

7 kommentarer:

Maria sa...

Kvinnor ställer alltför stora krav på sig själva.Snygg sexig och smart.Ta hand om barn och karlar fixa och trixa långt upp i åren .Nej ta och gör som många män gör,slappa ned dig sätt dig på nåt place och glo på alla läckerbitar som går runt.Intilligensen har du utvecklad är du,ansvar har du tagit så det räcker.Kolla in exempelvis Plura som är på topp trots ölmage halvskallig och domar på sig.Inga krav på utseendefixering och åldersnojor.Karriär med nya kokböcker.Javisst vi lever ju efter manliga dödfödda kriterier.Kvinnor blommar ut upp i åldrarna men ska häxförklaras och deppa ihop för några åderbråck och lite mage.

Rödluvan sa...

Ha ha mycket roligt inlägg här.Tyvärr så finns det inte så många läckerbitar att kolla in som kvinna.Vackra stolta och skärpta män är sällsynta.Drägg eller självgoda loosers kryllar det däremot av.Intilligens och mod till kärlek och en utvecklinsbar man wow kan det finnas nåt bättre.Jag har mött denne och har aldig mått så bra som nu efter en hel del loosers och egotrippade fjantar.Så skärpta kvinnor och starka det finns en man för er också,en man som älskar kvinnor på riktigt.

Å sa...

Jag har nätdejtat en hel del nu.Instämmer i att många män har stora krav på kvinnors sexighet och utseende,Framställer sig som ser bra ut sen vid första träffen får man ofta möta en helt ordinär man som inte alls ser speciellt bra ut.Är nu i 45 års åldern och dejtat en del yngre killar framställer sig som potenta gillar sex och älskar kvinnor.Sen visar det sig som du lycka nu skrivit i dina inlägg om trivialt sexliv,och en hel del avvisanden i min sexualitet och så kallat stora behov.Män som verkligen älskar kvinnor och kan njuta av sex och närhet är så sällsynta.Men skam den som ger sig.

Sofia sa...

Nej det finns inte så många starka och intelligenta och utvecklingssökande män som är fria.
Ofta i stabila förhållanden och aldrig otrogna tack och lov.Män som älskar kvinnor finns men svåra att få tag på.Män som älskar sex och sin kvinna på riktigt finns men ej så lätta att finna.En stor skillnad på att ha en dränerande relation med en självcentrerad egotripp.Trivialt sexliv stämmer precis.Dessutom otrogna och kränkande mot sin egen partners lust och sexualitet.Tack för din blogg och alla medvetna kommentarer.Instämmer att kvinnor har alldeleses för stora krav på sig själva och fixar och donar för de dränerande loosermännen.Som själva inte lyfter ett finger för sin kvinna.Tack för de underbara män jag har haft lyckan att möta.Går i terapi och sexutvecklingskurser för att komma närmare sin djupa sexualitet som består av kärlek.Vill varmt rekommendera dessa kurser.Finns många goddbitar där att möta som vän eller partner.Eller både ock.Jag själv är i 45 års åldern och mötte min själsfrände på 30 där underbart.

Ma sa...

Hoppas du mår bra trots stress i vardagen och sjuk mamma.Visst finns det underbara älskare och män som älskar sex och kvinnor i alla åldrar.
Har själv mött min fantastiska älskare och själsfrände.
Ett jämlikt förhållande där vi möts pratar umgås och njuter av varandra.
Bor dessutom i samma kvarter där vi hör samma glassbil och smsar varandra de gånger vi ej sover ihop.
Jag har flera hemmavarande barn kvar som inte känner till min underbara relation.Efteraom han är jämnårig med sonen nästan.Så känns lite dumt att visa upp mitt gulliga kap.Tack för dina fantastiska texter jag både skrattar och gråter ibland.
Kram.

Manne sa...

Tack du vackra starka och skäörpta kvinna dina texter är som balsam för mitt krossade hjärta.Hoppas du läkt efter värsta egot! Kram till dig och hoppas allt är lugnt nu utan ett ego i ditt liv!

Maja sa...

Hej hej hittade dig på nätet då jag sökte på hur läker man efter en narcissit.Allt börjar att klarna nu tackar för dina både skärpta och erfarna texter av att ha mött ett grandiost ego.
Starkt gjort du och alla ni som tagit er ur och insett vilket kallt och sadistiskt ego det handlar om.Själv hamnade jag på psykakuten flera gånger då han kallt kunde vara ute på krogarna och ragga på vem som helst.Och samtidigt avvisade mig sexuellt och känslomässigt av och till och påstod att jmin sexualitet var som en mans.Är stolt över att jag kan känna den lusten och passionen men han kan aldrig bekräfta en kvinna fullt ut i längden.Blir ett trivialt sexliv och ingen kärlek ingår i sexet.Bygger som du skriver om ett sex och kärleksmissbruk så ingenting kan växa av det.Han tråkade faktiskt ut mig till sist i sitt eviga blajande fram o tillbaka.Har mött min själsfrände på riktigt nu häftigt sex blir det av kärlek.
och denna man älskar kvinnor på riktigt och framför allt mig.Underbart att få uppleva efter den ambivalenta och kalla sadisten.

Rum