tisdag 15 november 2011

Nu Går Jag. Mourning Pictures.

Jag lämnar över allt nu.
Jag öppnar dörren,går ut genom den.
Jag kom aldrig tillbaka,till dig.
Igen.
Där det inte finns kärlek,där ska man inte vara.
Det tog tid att se att den saknades helt inom dig, för mig.
Det spelade ingen roll för dig, du bryr dig inte.
Allt som du själv ville ha och tog emot.
Men du visste så väl,att det var ingenting där.
Inom dig.
Jag drömde en natt i separationsfaserna att jag  pussade på din nakna rygg.
All ömhet och kärlek för dig i den där sista ömhetsgesten.
Jag ville så gärna säga det.
Jag tar adjö nu.
Du svarade lite sorgset.
Leende det där lite blyga sneda leendet.
Med handen emot ditt hjärta.
 -  Men det finns ju  ingenting här.

8 kommentarer:

Got2b sa...

Så vackert... Igen. Du är som bäst i de här små anekdoterna...

LyckanNu sa...

Tackar tackar!

eva sa...

Du har så rätt. Det är ingenting där, det ekar av tomhet.

Fanns det något någon gång eller var allt en illusion?

LyckanNu sa...

Det fanns men troligen som en förälskekick likvärdigt ett rus.Vilket som helst men denna gång i form av kicken av kärleken.Som enbart var och är en lögn för den störde.För att få tillgång till det rätta just då just där,speglingsobjektet.
Den kylan och illvilligheten som sådana här relationer slutar med.
Den visar avsaknaden av respekt omtanke och kärlek.
Det finns och fanns ingen nåd och mänsklighet i den människan man trodde var ens vän och förtrogna.
Helt ofattbart.Och man kan aldrig likna separationsfasen vid en så kallad normal relation som går mot sitt slut.Eftersom det handlar om ett krig emot en själv och kärleken som en människa utför mot den som älskat och investerat i relationen.

Kristoffer. sa...

Du beskriver återigen den mest förödande relation man kan få vara med om.Dessutom utbytt till ett nytt rätt speglad av människa som passar efter man har missbrukats klart.Katastrof för en själv att behöva göra en dyrköpt erfarenhet.

Ante sa...

Instämmer!

Sigge sa...

Var stolt över att du tog dig bort från den kalla tomma störda och passions och kärlekslöse.
Du har all kraft själv så slösa aldrig mer bort den på en looser!

Maja sa...

Ett alldeles för högt pris att betala som sagt.Egot som aldrig lyfter ett finger för den som gav järnet utan ett enda resultat.
Dessa personligheter suger ut allt och går kallt vidare i sina egoliv.
Men glöm inte att de kan inte vara i en relation som är baserad i kärlek.
Flyr och drar sig undan i sitt ensamma liv och missbrukarresor .
Man kan aldrig få tillbaka den kärlek som man själv gav och trodde att den var ömsesidig.
Starkt jobbat att du såg klart på hur tomt det ekar i ett kallt egohjärta.
Även om man får jobba häcken av sig för att resa sig igen.
Så väntar kärleken den dagen man vågar att öppna sig igen efter värsta resan.

Rum