söndag 4 december 2011

Ska Jag Stanna Ska Jag Gå ?

Jag ser henne gå där ute på trottotaren,plötsligt så är hon tillbaka där igen,
där hon nyss gick framåt,med bestämda steg.
Hon pratar oavbrutet i telefonen,ledsen uppriven och arg.
Klockan är c:a 24 och det är lördag.
Hon verkar nyss ha gått ut ifrån ett bråk med sin partner.
Men så vänder hon tillbaka igen,och börjar,att gå tillbaka och så där håller hon på.
Ska jag stanna ?
Ska jag komma tillbaka ?
 Ska jag gå ?
Att hela tiden vara i det där kaoset av känslor,det är inget roligt drama.
Och jag vet idag varifrån alla dessa känslor härleder  ifrån i en nära relation.
Lyckan är att vara befriad ifrån någon som skapar allt detta konstant.
Ovissheten,aldrig där på riktigt,spelandet om närheten,kärleken och relationen.
Och som ger av-visandet, ambivalensen,känslokylan,tomheten,triggningarna.
Ett medvetet skapat kaos.
Just för att skapa distansen,bråken,konflikterna.
Och alla frågorna.
Ska jag stanna,komma tillbaka, eller gå ?????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det som du beskriver det.Det kan aldrig handla om kärlek och passion med en störd personlighet.
Kaos kris och ett helvete är vad man är med om.

LyckanNu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Rum