måndag 24 oktober 2011

Jag Drömde Om Dig

Det var i gryningen,jag drömde om dig,vi skulle träffas hos en parterapeuft.
Parterapeuften var Leif som renoverade min förra bostad i verkligheten.
Han var helt yrvaken när jag ringde på dörren.
Och jag frågade kan du ta emot oss nu?
- Nej svarade han jag måste vakna först.
Då började du med din sedvanliga stil.Och du sade.
- Det kan inte jag,jag  kan inte stanna,jag måste till jobbet,börjar 13.00.
 - Men du jobbar väl inte den här Fredagen?Undrade jag.
 - Nej men jag bytte några pass för ett tag sedan.
Svarade du undanglidande och diffus som alltid.
- Men kan du inte säga att du var hos tandläkaren då,och  att det drog ut på tiden ?
- Du måste väl  inte vara där på jobbet exakt 13 en Fredag?
- Nej okey då svarade du,inte alls tillmötesgående.
Och då vaknade jag upp ur drömmen om dig.
Med den där hjärtklappningen,den där ångesten.
Som du alltid skapade.
I ditt aldrig där,aldrig här.Alltid på väg,bort.
Och då minns jag det var så här det var med dig.Alltid!



9 kommentarer:

Anonym sa...

Japp just så!

Anonym sa...

Håller med dig alltid lika jobbigt att vara med någon som inte är där men där liksom.Själv har jag och min partner jobbat hårt i parterapier och andra grejer.Lycka när man möts kärlek och glädje.
Fast det går ju aldrig om man inte är med i en verklig relation.Tack för din blogg fina bilder inspirerande musikinlägg.Hoppas du kan satsa mera tid på ditt fotograferande.

Anonym sa...

Ja det tar tid med fotona,
fotograferandet är ju lustfyllt men sedan bearbetning, sortering och sånt där.
Parterapier hjälper inte med en personlighet som är ambivalent och inte i en relation på riktigt.Jag spenderade alltför många timmar med min stora kärlek men det var ju bortkastad tid tyvärr.Han sysslade med sitt sex och kärleksmissbruk med mig och bakom ryggen.Sen fick man inte ens ett som du skrivit om värdigt avslut heller.Utbytt hur lätt som helst.Casanovorna är inte värda den tid och kärlek som ges.Tyvärr upptäcker man det först efter relationen.Efter en djävla massa smärta och terapier är jag så fri ifrån den ambivalente aldrig där typen.

Anonym sa...

Ja det är klart du vet vad du tror på och har själv.Kärleken tar aldrig slut för dom som älskar är det aldrig försent.

Anonym sa...

Dröm din dröm skapa dina foton ta hand om dina barn och njut av vänner liv och kärlek.All kärlek och lycka till dig. Och stort tack för dina inlägg du hjälper många att se att det handlar inte om en själv.Då man mött en störd illvillig människa.Man kan aldrig lyckas som du beskrivit så bra.Och livet vinner, när man ser klart på allt som var.

Anonym sa...

Tack en mycket bra beskrivning verkligen på min relation tyvärr,det blir bara missuppfattningar hela tiden det är tröttsamt och jag vill inte bli ignorerad längre och det känns sorgligt.

Anonym sa...

Tack för dina skarpa inlägg,mycket levande beskrivningar och ditt språk är så rytmiskt så man bara dör.Ha en underbar dröm och hoppas den slår in nu.

LyckanNu sa...

Tackar för kommentarerna.Angående parterapi så skriver Eva Ruisz mycket ingående om hur parterapeufter definitivt aldrig ska ha en enskild kontakt med en av paret.Just detta kan en psykopat få in hos en oproffsig parterapeuft,Kontakten som används till att göra ned sin partner och framställa den som besatt störd med mera.Man kan anmäla en sån terapeuft om den ssysslar med individuell kontakt.Bra att veta men det viktigaste är att se klart på att det spelar ingen roll med parterapier eller egen terapi för att lösa en makspelsrelation som en störd personlighet kör med.Inte ens ett missbruksbehandlingsprogram eller annat biter på en störd person de söker sällan vård eller seriös terapi heller.Allt är ett spel flykt missbrukande och misshandel i en kärleksrelation.Ett relaterande som kan kosta den som möter allt detta livet.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Rum