söndag 25 september 2011

Jag Kan Inte Ha En Relation Med dig.Men Vi Kan Väl Bara Vara Vänner.

Så möter jag en av dem som uttryckte sig så.(Så enkelt och så banalt).
Jag kan inte ha en relation med dig,men vi kan väl bara vara vänner.
En av mina närmaste vänner sa direkt när jag berättade om vad denna bara vara vän snacket sa till mig.
Den andra träffen.Vadå bara vara vänner sa hon,du det låter inte seriöst.
Nehej du tycker inte det svarade jag.Och det var bra för det gjorde att när jag fick magsjuka vinterkräksjukan dessutom.Samma dag som jag skulle åka hem till honom.Bara vara vänner killen/mannen.
Och jag blev  tvungen att ringa upp tre timmar innan,vi skulle träffas hemma hos honom.
Han lät laddad och i spänning i all sin väntan på mig.Och som om han sjönk ihop lite grann.
Då när jag sa jag har fått förhinder och kan inte komma hem till dig.
Och han svarade snabbt med en besviken röst.Nehej är din dotter sjuk
Nej men jag har fått magsjuka.Ok då, hör av dig när du är frisk då en annan dag.
Jag hörde aldrig av mig mera och jag raderade hans telefonnummer snabbt efter samtalet.
Och under den kräk-dagen  i min ynkedom av försvagad fysisk hälsa.
Insåg att det här var inget kap, ingenting för mig,och absolut inte vad jag vill ha och är värd att möta i mitt liv.
Bara vara vänner för att JAG. kan inte ha en relation med dig.De orden kan kastas i en sopsäck.
Och brännas upp på en sopstation nånstans vart som helst.

Och jag är så glad i dag att jag kom ifrån  även den,som jag trodde var besvarad kärlek.
Och ett verkligt möte i livet mellan två själar och två kroppar som hade mött varandra.
Mött varandra och ville varandra.I den stora kärleken.(En enda lögn för egoisten och sadisten).
Allt detta som denna individ visade sig till att vara.(Och att bestå av).
Och som körde med bara vara vänner,för att JAG kan inte ha en "relation" med dig.
I några av  de otaliga arrangerade separationerna fram till den slutliga.
(JAG kan inte ha en "relation" med dig).Skulle visa sig till att betyda för hans del.
Att han kan vara intim med vem som helst när som helst.Då när han är igång i alla sina missbruk.
Och när han anser att han behöver en kvinna vem som helst.
Och han anser att han behöver en kick för stunden.
Eller behöver någon som kan kicka upp sitt tomma och kalla ego för den tid då det roar honom i hans egoliv.
Skulle de orden visa sig till att betyda med allt facit i handen.
Efter att jag har lagt det stora pusslet på botten om vem jag hade mött och trott på.
Jag lyckades komma ifrån denna  bara vara vän.
Som knäckte ned mig till botten med alla sina missbruk skadegörande och manipulationer.
Och med alla sina målmedvetna illagörande handlingar utan ansvar samvete skuld eller ånger.
En kick större än denne person själv.

Det sista erbjudandet kom i ett kallt och hatiskt brev  från missbrukaren svikaren och förgöraren
När kärleken var krossad  sviken nedgjord och nedmonterad.
Då när kärleken var nedsmutsad av alla målmedvetna handlingar.
Som denne "människa" sysslade med för att krossa kärleken och "relationen" och knäcka ned mig till botten.
Och där vända mig ryggen och fly vidare på sin missbrukare-väg genom livet och "relationerna".
Eter ett målmedvetet krigande och förgörande i från denne bara vara vän typen.
Och allt detta utan att bry sig ett dyft om hur det gick för mig.
Utan att bry, sig lyfta ett finger,höra av sig, eller ge ett värdigt avslut.
Så var det dags att komma med men vi kan väl  bara vara vänner.
Som bara betydde en enda sak att stå kvar som kurator och container för en egoist och sadist.
Som helt kallt går vidare i sitt egoliv utan ansvar åtagande kärlek respekt eller omsorg.
Och som saknar kärleken i sitt hjärta och som enbart missbrukar och knäcker den som sökes för kärleken.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ha Ha vilket gott skratt jag fick nu ! Solklart fall av rädsla för närhet men göra nåt ändå för att.....
Spy upp skiten,
det är bra visar vad man inte behöver när man ligger där över toaletten och vänds ut och in av illamåendet.Bra att det kom innan du låg där på grund av bara vara vänner blajet !

Anonym sa...

Bara vara vänner det kan en sex o kärleksmissbrukare även komma med när relationen börjar att bli för tight.Är man själv kär då så kan man gå på det snacket ! Men det håller inte för att man får inte det man är värd.Just att vara älskad och älska jämlikt förhållande.Är det kärlek och utvecklande relation man vill ha så vill man ha allt ! Vissa håller inte måttet och kan spela upp kärleksspelet i början för att sedan köra med ytligt spel om alla känslor hit och dit.Vilket bra förslag med soptippen nästa,kör på den och du kommer att möta en guldgruva i stället !

Anonym sa...

Ha Ha Ha!!!!Det kan du och alla göra med de orden !Fina fisken väntar efter bottennappet ! Loosern misären och ytligheten.Passion med känsla och djup är nåt helt annat än ett ego som behöver en för en liten kicktripp när det passar denne !Har själv mött denne typ och nu äntligen en härlig passsionerad djup och trogen man.Vu möts på lika villkor alltid !Tack för dina sanslöst ärliga roliga och intilligenta skriverier här i din blogg.Kramen och all kärlek passion till dig !Du är värd det !!!!

Anonym sa...

Håller med dig en tyrann bstämmer villkoren alltid.Mötas för att ha sex,det ena och det andra.Hör defintivt hemma i vårdsvängen och inte i en jämbördig härlig kreativ relatering ! Må bra och utvecklas i sig själv !Tack för din roliga allvarliga och kreativa blogg !

Anonym sa...

Ett av dina kreativa roliga och sorgliga berättelser.Jag både skrattar och gråter som alltid ha en bra dag !

Anonym sa...

Det är så de funkar allt är på deras villkor och rädslan för närhet och kärlek styr dessa relateranden.Bara vara vänner håller aldrig efter stor kärlek passion och vänskap.Men det gör det för den som inte var där på riktigt i kärleken.Dessutom ska man bara vara vän för att fortsätta bli ambivalent bemött på den stördes kalla villkor och kanske duger som ett sex objekt när andan faller på och den nya ej är tillgänglig.
Casanovan loosern alkisen,
sex och kärlekskickaren i ett nötskal.
Allt annat än vän och förtrogne.
Ett stort ego !

LyckanNu sa...

Ja det håller jag med om !
Ett ego utan engagemang och kärlek i grunden.
Ingen vän direkt!
Maktmissbruk och spel om känslor hör definitivt inte hemma
vare sig i en kärleks relation eller en vän relation.
Men det gör det för en egocentriker som enbart använder människor!

Maria sa...

Vänner kan man bara vara med en partner som gjort allt gett allt och satsat järnet.Och tar relationen och en själv på största allvar om det sen gick åt pipsvängen för att störningen var för svår så tar denne på sig sitt ansvar gottgör och stöttar en som medmänniska.Vilket aldrig kan inträffa med en sjuk psykopat eller narcissist tillika alkis sex och kärleksmissbrukare.missbruk och utbytet av sex och kärlekskicken är det brutala avslutet man får utan ett tack eller värdighet

Maria sa...

Vänner kan man bara vara med en partner som gjort allt gett allt och satsat järnet.Och tar relationen och en själv på största allvar om det sen gick åt pipsvängen för att störningen var för svår så tar denne på sig sitt ansvar gottgör och stöttar en som medmänniska.Vilket aldrig kan inträffa med en sjuk psykopat eller narcissist tillika alkis sex och kärleksmissbrukare.missbruk och utbytet av sex och kärlekskicken är det brutala avslutet man får utan ett tack eller värdighet

LyckanNu sa...

Instämmer!

Rum