tisdag 15 februari 2011

Har Vi Råd Med Alla Självmord ?

Självmordshoten ökar i samband med sjukskrivningar skulder samt arbetslöshet.
De myndigheter som är ålagda att hantera allt  detta
 får ta emot dessa hot av människor i yttersta nöd.
Då gäller det att rapportera  dessa hot står det i en artikel i Metro i dag.
Jag undrar om det är så man gör när människor visar sin ångest i dessa pressade livssituationer .
Man rapporterar för statistik.
Ingenting görs mera än detta rapporterande?
Har vi råd med alla dessa människor som går under i all ångest ?
Som är en följd av ekonomiska nedskärningar.
Samt pressade höga krav som dessa människor upplever som livshotande.
De människor  som av olika anledningar befinner sig i sjukdomar och arbetslöshet.
Samt ohanterbara skulder.
Samt alla de unga människor som begått självmord.
Eller  som känner att de kommer att göra det förr eller senare.
För att de har redan i tidig ålder hamnat utanför samhället av olika anledningar.
Har vi råd med alla hot om självmord samt alla självmorden som utförs varje år ?
Självmord som enligt statistiken är den största dödsorsaken i världen.
Då det är flera som dör på grund av det.
Än  som gör det i krig och sjukdomar.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy fan vilket elände...Blir bara trött av att tänka som du."Lycka Nu" trodde jag men fick "elände for ever"!

Anonym sa...

Det är bra att du tar upp svåra ämnen också.Detta har vi nte råd med i ett humant samhälle att förvisa människor som ej klarat av samhällets hårda krav och förväntningar som är orimligt höga.Du kan beskriva både lyckan och misären tydligt och intilligent.Verkligheten består både av elände och lycka stundtals.Dessutom så kan bara två människor tillsammans skapa kreativitet och kärlek ihop.Detsamma gäller samhället i stort. Så länge makten kylan och föraktet frodas så leder detta oudvikligen till utslagningsprocesserna som kan driva en människa till självmordets beslut.Så skriv på¨du om allt mellan himmel och jord. Det är många som kan känna igen sig i ärligheten du besitter. Om du inte är mera än en människa som kämpar för lyckan och att du visar ärligt hur man kan må. Så är mycket vunnet ! Min dag har ljusnat i dag tack vare dina inlägg. Men ge upp krigandet om att få rätt mot den som inte ens bryr sig om dig och inte tycker om dig alls. Du kämpade i motvind för lycka.

Anonym sa...

Har vi inte råd med alls.
Dags för alla ansvariga att vakna och psykiatrin och alla psykologer och terapeufter
kom ut i samhället med all er kunskap om psykopaterna och narcissisterna.
Ett stort samhällsproblem i dag samt livsförgörande att möta i nära relationer.Stor risk för att begå självmord.

Anonym sa...

Instämmer till fullo dags att göra någonting för alla som fallit offer specieltt i en kärleksrelation för en störd personlighet.Samt alla dessa tickande bomber som går runt i samhället och exploderar ut i sitt våld utan förvarning.

Anonym sa...

Mycket stor risk eftersom självkänslan knäcks om psykopaten lyckas i sitt uppsåt.Tack fördin innehållsrika blogg.
Eländet tog slut när jag hittade den.All lycka till dig!

LyckanNu sa...

Lyckan nu!

Mario sa...

Man tror på kärleken och välviljan men efter värsta mötet med en illvillig sadist och missbrukare av allt man är.
Så vart jag själmordsbenägen.
En mycket farlig relation
som många med mig har fått möta.
All kärlek till dig.
Stå på dig din kraft din kärlek.
Det som är du.
Värd guld.

Sune sa...

Lyckan trodde man ja men värsta resan blev det istället med en sex o kärleksmissbrukare och en kall sadist som knäckte mig i allt.
Kram till dig du starka kvinna!

K sa...

Lyckan existerar inte i en sjuk relation med en maktmissbrukare.Dessa störda individer som är ett enda stort ego.
Kram till dig hoppas du tillfrisknat ifrån det värsta mötet som man kan göra i kärleken.

mari sa...

Hej .Det du skriver om är en gåva att få ta del av.
Lyckan ja trodde jag att jag mötte också.
I stor kärlek och passion.
Slutade på botten.
Knäckt av missbrukaren och egoisten och sadisten.
Han går runt som värsta loosern själv nu.
Och har inte gett mig någonting så klart tillbaka av empati stöd och kärlek.
Sög min energi och sänkte mig i allt.
Bara så går det till då man möter narcissisten elle

LyckanNu sa...

Ja tillbaka något det kan man aldrig få.
Den tid som man investerade och alla samtal stöd och bekräftelse.
Utsugen på allt och kärleken var en enda stor lögn.
För att få dit en själv och kunna skada och knäcka det man har och kan ge och tror på är möjligt.

Mari sa...

Så sant så sant man kickar upp den tomma egoisten.
Och som tack för det man gav kickas man ut och byts ut emot vem som helst.
Min "själsfrände" och stora kärlek visade sig till att vara både sex och kärleksmissbrukare och en sadist.
Mådde som bäst när jag var självmordsbenägen och knäckt av honom.
Idag gå r han runt som om ingenting har hänt.
Och står inte för sitt missbruk av mig och allt som han knäckte mig av.
Han lyckades få dit nästa kvinna i kärleksicken och knäckte även henne.
Men denna gång fick han tag på en likasinnad kvinna som han själv.
Som är för blåst för att se hur han funkar.
Och han fick dit henne som den där djävla vännen som han körde med mig att behålla mig som.
Efter värsta resan för min del.

LyckanNu sa...

Ja man måste göra ett stort arbete på botten för att tillfriskna och ta sig ut ur greppet.
Alla klarar inte det och saknar både viljan och kraften och djupet.
Har man öppnat sig för kärleken.
Då hamnar man på botten och måste släppa allt hopp för att överleva och läka.

Rum