torsdag 5 juli 2012

Den Där Längtan.

Jag längtade,efter dina händer och din ömhet.
Jag stod kvar där i minnet.
Du fanns där en gång..
Du tog emot mig..
Och du tog emot all kärlek.
Jag stod med mina bara fötter.
Så naken.
Så tätt intill dig.

Vi kunde bära varandras hjärtan.
Vi kunde bära varandras kroppar.
Vi kunde gå så långt.
Vi kunde vänta så länge..
Bara för att möta oss.
Jag har längtat så mycket efter dig.
Jag har älskat dig så länge.


Din ryggtavla.
Aldrig där.
Aldrig här.


Jag minns så klart nu.
En gång då du liksom sprang,ifrån mig efter den där första parterapin.
(Den enda gången som blev).
Den andra var bara för dig att ha två åskådare till ditt ständiga drama.
Att göra slut.
Och den ena av parterapeufterna sade.
Den där första gången.
Att ni  verkar verkligen passa ihop.
Och jag gick ut därifrån med den där lyckokänslan jag hade för dig.
Och den där kärleken som jag kände för dig och trodde var vår gemensamma kärlek.
Du såg ut som du log av dom orden där och då.
Men du kunde inte ens sitta brevid mig efteråt på ett cafe.
Du bara sprang genom hela Gamla stan.
Och jag liksom sprang brevid dig och försökte prata om det som sagts där och då.
Men du hade så bråttom iväg.
Du strök med fingret över min halsgrop innan du sa hejdå snabbt.
Och du ilade nedför trappan till någon viadukt.
På väg.
Som alltid.
På väg från vad?
Till vad?
Det kanske du inte ens vet själv?
Eller du bryr dig aldrig om att ta reda på det.

Nästa kväll satt du på en balkong hos en vän.
Och skickade ett högtidligt sms om någonting stort om Dionysos kallar förenen eder..
För att i nästa skriva.
Jag sitter här och dricker vin ur en baginbox.
Och då visste jag.
Du var inte där.
Du var aldrig där.

6 kommentarer:

Masimo sa...

Usch ja så bortkastad tid inser man efteråt.Allt det som man tror är kärlek och en relation.Är bara en kick för en missbrukare.Hemskt att vakna upp men man vet att man älskat/älskar den människan.Men själv kommer man aldrig att få det man behöver.Medberoendets smärta.

Zann sa...

Samtidigt måste man gå vidare... Jobba med att släppa taget. Det är jobbigt, varje cell är tömd på energi. Ilska är bra...

LyckanNu sa...

Ja absoulut.
Det finns ingenting underbara
renär alla triggningar släppt och man inser det handlar inte om mig,men det handlar bara om att släppa all kärlek allt hopp och bara inse det här är en människa som jag älskade men som är fullständigt inkapabel till en verklig relation och som behöver allt som ingen annan människa kan ge.

Mario sa...

Så sant å sant!Du är värd kärlek du är värd att älskas för den du är.
Allt annat är bullshit konstruerat av en dränerare och förgörare av allt.
Allt som är kärlek och en verklig relation.

LyckanNu sa...

Instämmer.Men det tar tid att vakna upp och att se vem man mötte.
Ett högt pris att betala!
Onekligen.

Sten sa...

Värsta loosern.Den nollställda sönder missbrukade utan förmågor utan kärlek mod och passion.Ja visst man går sönder man går i bitar.Helt förgäves så länge som man sitter kvar och tror att den nollan har det som den lögnaren gick ut med i starten.Het passionerad och förmögen till glädje vänskap och kärlek eller mycket sex.
Den asexuelle ensamvargen som hellre sitter ensam med hund eller annat husdjur och dejtar på nätet eller håller nån slags avståndskontakt med trista sms eller ambivalenta mail.Parasiten i ditt liv.Tack o good bye.Hoppas du aldrig behöver trilla dit igen.Kram.

Rum