fredag 1 oktober 2010

Hon Hade Inte Träffat Några Val...

Hon kom emot mig i en trasig svart lång kappa,hon såg blåslagen ut i ansiktet. Det rann lite blod ifrån ena mungipan. Hon sluddrade när hon sade, jag hade inget annat val. Jag frågade henne behöver du hjälp med någonting ? Hon kved, när hon svarade nej jag tror nog inte det.Hon snubblade när hon gick ifrån mig på trottoaren. Varje dag fattar människor beslut i detta livet,som kan betyda liv eller död. Ansvaret är stort om vi bara kan fatta det. Du gick den där vägen, du hade gått redan tusentals mil i ditt liv, och den leder dig vidare tusentals mil bort. Du är förlorad där, men ingen kan fatta beslut till någon annans livsväg eller val.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Val ja du kan aldrig rädda någon annan.
Men vara ett stöd på vägen för den som vill tillfriskna ifrån beroende.
Min vän flydde vidare och går aldrig att nå.
Eftersom missbruket styr hans liv på alla plan.
Är det inte alkoholen så är det sex missbruket och jakten efter en kvinna som ska få honom till att känna sig bra och ok.
Jag speglade fel då jag hamnade på botten.
Och där kunde han gå vidare.
Utan att bry sig .

Ma sa...

Energisugare det är vad det handlar om.
Jo tack jag vet hur det känns.
Man kan bara gå sönder och inse att där flyr missbrukaren vidare.
Och man har älskat förgäves och utan att bli älskad det minsta.
Eftersom det var kicken som man var på de plan man dög som.
Tack o tack det klarnar bit för bit.
Jag läker sakta men stablit.
Sinnesfrid den sanna lyckan.

Rum