lördag 2 oktober 2010

Några Rum

Det finns några rum dit alla är välkomna,
 och de som kommer dit är där av seriösa anledningar.
 Det är rum där ärlighet råder,
där hjärtan öppnar sig om man vill det.
Det finns inget förakt där kyla, lögner eller  manipulationer !
De som kommer dit, vet oftast att det finns ingen annan väg nu i livet.
 Än just total ärlighet och en vilja att utvecklas vidare i livet.
Att vara med om dessa rum, och att få lyssna till alla de människor,
 som kommer dit, deras känslor och erfarenheter, det modet och den totala ärligheten, vad det än må gälla! Att ge ut av sig själva!
 Det har gett mig, modet, acceptansen, och ärligheten, att våga ge ut,det av mig själv
till andra människor också.
Det läker och det ger livskänslan att detta vackra och unika,
 finns att tillgodogöra mig själv och alla andra jag möter där,
och med mina nära och kära, och till de jag möter i mitt fortsatta liv.
Och den unika gemenskapen som finns just där i dessa rum,
och det seriösa det bygger på i grunden,
det är ett mirakel ,och fantastiskt, att få ta del av.
 Tack vare det värsta jag kunnat möta på min livsväg
i form av en annan människa,som relaterade så illa till mig och kärleken.
Att det fick  mig att gå till botten med allt inom mig själv,
så fick jag på denna livsresa, tillgång till dessa rum,
det tackar jag de som kommer dit för,
som gör det möjligt att växa och komma vidare!
Och de goda mötena som rådde mig i det värsta läget.
Att gå till dessa möten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Somliga människor drivs i sina egna liv och i relation till andra av högmod. Andra drivs av mod !Modet att våga vara människa och att våga möta, bemöta och ge utav sig själva. Det är inte maktspel och konkurrens som gäller då. Tack för dessa rum och alla som bereder rum för detta i övriga livet!

Rum