lördag 17 april 2010

Vänner

Det finns människor som blir vänner .vänner som bryr sig som stannar kvar som finns när du behöver dom.Och du finns för dom.Jag skulle vilja skriva en bok om mina underbara fantastiska vänner.Sedan finns det vänner som visade sig absolut inte vara din vän.En missunsam människa som var avundsjuk på dig när det gick bra för dig och som aldrig var ett stöd när det gällde.De vännerna finns inte kvar,naturligt bortfall kan man kalla det.Idag vill jag tänka på er både gamla och nya vänner och samla ihop er på en ö.Där ska vi vara idag umgås tända en brasa på en klippa strosa omkring,inkvartera oss i ett gammalt vackert litet hus.Vi ska sitta nära elden och tala med varandra om våra liv.Era liv är så innehållsrika  och så     intressanta att följa i vått som i torrt.Alla jobbar på och kämpar.Ni är beundransvärda .och er vill jag tacka allihop för att ni finns här i bakgrunden i mitt liv.Utan er vore jag ingen ,men jag lever ju mitt liv och ni ert.Men just att ni finns gör världen tryggare att leva i och mitt liv rikare.Tack för all kärlek och omtanke, jag sänder tillbaka den till er idag ,och alla andra dagar på livets underbara resa.Tack för att ni finns..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du alltid har funnits där. Tänk så mycket vi har delat! 34 års vänskap. Jämtland och Östersund. var så lättad och lycklig när du och din mamma Hjördis kom dit. Var så orolig för att behöva föda Barn ensam igen. Dessutom vilken mysig jul vi fick tillsammans. Glömmer den aldrig! din vän för alltid kram Helen

Rum