fredag 16 april 2010

Sann lycka

Det är första vårdagen.Det går att sitta i solen utan jacka.Trottoarerna går att springa på efter knöligt underlag av is och snö.Det ljusnar dag för dag.kvällarna blir längre och längre.Min vän och jag går i solskenet och fotograferar hej vilt.Titta där och där och där.Bilderna tar aldrig slut.Vi skrattar vi promenerar vi talar med varandra.Som alltid och det finns ingenting som kan störa oss just idag just nu.Jag hämtar min underbara dotter i skolan.Hon pratar nonstop.Det är både bra och jobbiga saker  hon har på hjärtat.Så, hon har växt och så fort det går, och har gått dessa år sedan hon föddes.Och jag kan inte vara lyckligare över henne ,och mina andra underbara barn.För det är det här som gäller, just nu allt som finns av den här sällsamma lyckokänlsan som bara livet kan ge när man lever.

Inga kommentarer:

Rum