onsdag 19 januari 2011

Jag går en annan väg nu.

Ja jag går en annan väg nu en ny väg, en frisk väg.
Kärlekens väg,bemötandets väg,försoningens vägar.
Livets väg, där alla vägmärken finns tillgängliga,fria att söka efter, och att finna.
Leendets väg, barmhärtighetens väg,ärlighetens väg.
Där man kan springa med bara fötter,över grus  och sten.
Och man kommer fram,även i regn och snöstormar,även i dimman.
Den  är lika skör som livet själv,men skillnaden är så stor,
för att den här vägen,banar vägen framåt.
Den leder aldrig tillbaka.Och den här vägen,är inte ensam.
Det finns så många,som möter upp där på vägen.
Tillitens väg,ödmjukhetens väg,där alla dörrar går att öppna.
Och att stänga varsamt och försiktigt.Om jag vill.
Eller slå upp stort och överväldigande,fantastiskt och enormt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Friska vägar är bra att gå på och att välja bort det som drar dig bort från din väg ditt livsmål.

Masen sa...

Tack för dina texter och allt annat här i din blogg.
Allt börjar att klarna om vad jag har varit med om.
Och tröst och kärlek hittar jag här.Kram och hoppas du själv får möta riktig kärlek efter värsta resa.
Du är värd det glöm aldrig det.

Rum