onsdag 19 januari 2011

Samma hållplats...

Jag åker en annan väg till och ifrån mitt jobb nu.
Bytt riktning en gång till av alla gånger i mitt liv.
Det är livsviktigt att byta vägar i livet.
Och  att  utvecklas framåt.
Jag går den där vägen,tar den där bussen.
Som jag gjorde i en annan tid,ett annat liv!
Och nu är den riktningen borta,som var så viktig då.
Jag minns hur jag mådde,då jag gick vägen hem till den.
Som jag ifrån början trodde var min vän i livet på alla plan!
Min stora kärlek,vän och förtrogna.
Den där längtan att bara få vara med den jag tyckte så mycket om.
Den som tyvärr kostade så mycket för min del av tid och engagemang.
Och som gav mig ett enda stort jobb.
Allt det som jag vet idag med facit i handen.
Bussen stannade vid den hållplatsen.
Som jag hoppade av många gånger efter mitt jobb.
Men nu går jag hem,hem till mig  i  stället !
Hem utan krig,kris och kaos.
Utan att alltid känna mig frustrerad!
Lyckligt befriad i från värsta resan i mitt liv!
Det är märkligt vad lite man vet i detta liv innan.
Att några år senare ska man gå den vägen,man gick hem till någon annan.
Samma hållplats,samma gång-väg som leder upp till gatan.
Men nu är det en annan gata jag ska till.
Där jag bor, mitt hem,och min plats.
Tänk om jag hade vetat vad som väntade mig första gången jag var i detta område.
Att jag skulle vara med om den värsta resan i mitt liv.
All smärta ångest krig kris kaos och sorg.
Allt jobb för att tillfriskna efter "relationen.
Efter att ha mött den stora kärleken och själsfränden.
Som blev en berg och dalbana.
Och så mycket smärta så mycket ångest så många tårar.
Alla känslorna och krossade drömmar, och ett krossat hjärta och kärlek.
Och sedan flera år senare på grund av en massa bostadssituationer hamna i det området.
Efter allt.
Otroligt vad livet rymmer många tillfälligheter och överraskningar.
Tack livet!
Tack mig själv och tack alla kärleksfulla människor.
Som breddar vägen då man befinner sig i det stora arbetet.
Att tillfriskna ifrån effekterna av missbruk och förgörelse av livet kärleken.
Och den man är och den man vill vara!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att ni flyttat nu hoppas att ni trivs bra !

LyckanNu sa...

Det är lite rörigt nu,ser fram emot våren !

Sa sa...

Läser alla dina fina inlägg igen,så många!
Hoppas att du och de dina trivs bra där och att du återfått din glädje kraft och allt fint igen.
Kärlek till dig!

Mar sa...

Bra att du lyckades till sist hitta en bostad som passar er.
Hoppas valet blev rätt och att lugnet och friden infinner sig.Kärleken tillbaka till dig och din kraft och glädje.

Sammy sa...

Tack själv du.För allt du skriver och delar med dig av.
Kram och lycka till!

Rum