lördag 18 september 2010

En författare

Läser i dag i Dn om föfattaren Sara Kadefors som gratuleras på sin 45 års dag.
Hennes författarskap drivs av en debattlusta.
Och att det finns en bra historia, inte bara innehållslös underhållning.
Sara Kadefors kan inte låta bli att dissekera maktrelationer,
hon skriver om klasskillnader och status gång på gång : mellan rika och fattiga,
mellan män och kvinnor, mellan barn och vuxna.
Jag växte upp på 70 talet med engagerade föräldrar.
Jag har nyligen läst några böcker jag skrev som barn och gav bort,
 och det är bara om orättvisor !
Så är jag fortfarande.
Jag vill inte dö och veta att jag har ägnat livet åt meningslösheter.
Allt citerat ifrån Dn i dag.
Vilka bra utgångspunkter !
Jag Ska läsa  " Sandor Slash Ida " snart.
 Ungdomsromanen som fick Augustpriset 2001.

Inga kommentarer:

Rum