fredag 20 april 2012

Det Allra Sista.

Jag fäller dom igen.
De där tårarna.
Som du föraktar.
Men alltid skapar.
Jag håller om det där pulserande hjärtat.
I mina bara händer.
I mina kupade händer.
Blodet som sipprar,de sista slagen.
Utslitet ur hjärtats hålrum.
Där alla artärera har slitits av.
Det var din effektiva kirurgi som bara slet ut det.
Utan instrument.
För att få det att förblöda.
Och nu ligger det här.
Tillbaka i en blank rondskål.
Som ett litet outvecklat foster.
Utskrapad ut ur moderlivet.
Och då minns jag den där första avklippningen du gav mig.
Då jag en kort tid efter den,satt på en stol i ett sjukhus rum,
förlamad i sorg,smärta och separationsångest.
Och väntade på läkaren som skulle komma in där.
Och jag tänkte då det här är samma sak som att vara med om en abort.
Kärleken som hamnade där.
I ett kallt och kalt rum,så övergiven,så sviken,
så söndersliten intill benknotorna.
Och jag gråter de sista tårarna för dig.
Du som kostade så mycket.
Och som gav mig så litet.
Och jag skänker alla drömmarna,önskningarna och kärleken.
Till livet.
Åter.
Och du bara gick som alltid.
Den vita rocken fladdrade bakom dig.
Du verkade att flyga fram.
Där du gick.
Utan att vända dig om.
En endaste gång.
Utan att lyfta ett finger.
För den som älskade dig.
Och för den som du själv sökte för att få den kärleken.
Det var en lyckad operation sade du.
Strax innan de lade över ett lakan.
Över mitt hjärta.
Jag räknar alla ljusen ovanför mina ögon.
Alla dina handlingar.
Alla uppgörelserna.
Och jag kramar mina minnen hårt i mina tankar.
Det sipprar fortfarande blod där.
Det vita tyget färgas så snabbt av allt det röda.
Och jag faller ned emot marken som en kägla.
Av dina ord och ditt mörker.
Ditt förgörande hat.
Ditt gift som du injicerade så effektivt och målmedvetet.
Återigen.
Då du sökte det där bultande hjärtat.
För dig.
För att få mig att falla igen och igen.
Men marken bär mig.
Bär mig ända in i evigheten.
Det är där hjärtat ska vara.
Och det ska så slå hårt och starkt.
Men inte för dig.

17 kommentarer:

Mario sa...

Vackert!
Så mycket smärta ja det är vi många som delar efter förförelsen till förgörelsen.

anders sa...

Usch och gud vad fruktansvärt!Jag vet jag var där jag har varit med om den resan.
Förföraren och förgöraren giftet som injiceras.Shit ja det är precis vad den sjuka gör.

Mar sa...

Den som varit där i passion attraktion och kärlek.
Vet vad det kostar!
Den där dribblaren tomma o kalla svikaren och förgöraren.
Loosern men den som tyvärr tar allt i det förförande skimret.

Rom sa...

Aj aj.Shit det bästa som du skrivit!

Masimo sa...

Nej inte värt att dö för.
Men som sagt så sätts bettet från den utsugande vampyren.
Av ens kropp själ och hjärta.
Kärleken ska bara kränkas kylas ned sugas ut och förgöras.Vansinnigt och fullständigt livsfarligt för den som möter den förföriska passionen.
Som slutar på soptippen oftast.Utbytt förnedrad och utsugen.
Helsjuka individer som sysslar med sånt i kärlekens tecken!

Got2b sa...

Den enda som hjälpa oss är vi själva. Och alla vi som berättar våra historier för varandra!

Mar sa...

Parasiter förtryckare och loosers.De växer aldrig upp och tar sitt ansvar för skiten de ger till de som kommer närmast.Kärlek till er alla som mött och möter dem.Sinnsesfrid efter helvetet önskar jag oxå er alla.

Mas sa...

Vidrig erfarenhet som kan kosta ens liv verkligen.
Finns inga försvar eller ursäkter för att relatera på ett kallt och illvilligt sätt och vis i en kärleksrelation.

Anonym sa...

Waw!Aj aj mitt hjärta aj.Otroligt bra beskrivning.Kärlek till alla er som varit där/är där.

Sune sa...

Aj aj det gör ont varenda ord du skriver här,
och jag vet hur det var och hur det kan vara.
Inte i kärleken som du skriver om här.
Men den där illusionen som man sveptes in i.Det grandiosa egots sökande av just mig just då.
Förgörandet sveken och utbytet.
Man var och är bara ett redskap så länge som man finns kvar där.
I drömmen om att få det man trodde man skulle ge och tas emot i.

LyckanNu sa...

Försvaren är alltid intakta hos den förgörande.
Upprättelse gottgörelse kärlek och försoning kommer aldrig att fås.
När missbruket och just jag just då just där och just här objektet är över.
Och man har gett sett visat försökt trott och hållt på.
Utan resultat eftersom det finns inte den viljan kampen glädjen och kärleken där.
Hos den som man trodde var ens vän förtrogna och kärlek.

Sulo sa...

Det tomma och kalla egot som är den värtsa resan att möta i en intim relation.
Svikaren och förgöraren utan samvete.
Starkt gjort om man kan komma ut ur det sjuka och kalla greppet med livet hälsan i behåll om än illa tilltygad till botten Synd om nästa offer men man kan inte göra något för att förhindra den omedvetna och destruktiva som sitter kvar.Ofta något trauma som inte alla orkar ta sig igenom.
Det tar tid och kostar allt.Men hellre än att lida på grund av en förgörare av allt som är kärlek sex och glädjen i en intim relation.

Manne sa...

Aj aj det gör ont varje ord här.
Och jag vet hur det känns att öppna sitt hjärta och möta den där svikaren.Som vet hur illa den gör och det utan samvete.
Kärlek till dig och alla som varit där.
Livet blir aldrig mera detsamma efter värsta mötet.
Men det viktiga är att man vet vem man mötte och att det som du skrivit tidigare handlar inte om dig.
Det handlar om en målmedveten förgörelse av allt som är ett hjärta av allt som är och vill vara kärlek.
Värsta resan.

Anonym sa...

Fruktansvärd resa att möta sin egen förgörare i en kärleksrelation.Ja hjärtat krossas bit för bit allt för den illvilliga att kasta ur sig sitt eget mörker hat och oförmåga till en verklig relation.
Kram och tack för din styrka att skriva om den värsta resan som man kan göra i kärleken.
Det värsta är ju oxå att dessa parasiter går ju bara vidare till nästa och nästa offer.

Maja sa...

Det gör ont det här och det känns varenda ord som gör ont.
Vilka förgörare det finns som går runt helt fria och skadar den som söks för kärleken.
Störda individer som vet vad de gör och hur de gör det.
Tack till dig och dina ord.
Stor hjälp när man ligger och kryper golvad förtryckt och missbrukad.
Helsjuka människor.

Federico sa...

Oh baby baby i fel all your pain in my heart for true.
I now all about this kind of.
" A love story".
No love for you only pain.

And its no way to stand strong with that kind of personnality in a love relationship.
Go strong your way and stand up after a war!
Whit all my love for you!F

Peter sa...

Fantastisk text. Du har förmågan att delge hur en relation i kärlekens tecken kan sluta. Men din styrka lyser i slutet som en stjärna i det kompakta mörkret du varit med om. Skriv en bok snarast.

Rum