tisdag 23 augusti 2011

Bara En Dröm...

Jag drömde i natt.
Att jag kom in bakvägen in i ditt hus.
Du bodde i ett litet rött  trähus
Det var tomt därinne.
Jag hörde dina fotsteg,
då du kom och var utanför på väg in i  huset.
Kände en glädje i att jag kunde fortfarande känna igen dina fotsteg,
så här långt efteråt.
Men sedan var det bara skräck -  känslan.
I drömmen.
Att jag satt där  inne i  ditt hus och att du skulle upptäcka mig,
och visa din kyla och hat sådär som i verkligheten.
Och säga vad fan gör du här, du ska inte vara här.
Jag letade efter en flyktväg genom ett fönster.
I drömmen.
Innan du skulle upptäcka mig.
Den där längtan innan av att höra dina fotsteg som en glädje.
Och sedan skräcken för din kyla och avvisande.
Precis så som det var med dig hela tiden,
att jag trodde du var den jag mötte ifrån början.
Men den du egentligen var,den som visade sig mer och mer.
speciellt  i sista faserna i ditt krigande.
Då helt öppet.
Utan nåd, kärlek,värdighet och respekterande.
Det var bara en dröm i natt,
att jag utsatte mig för dig igen.
Jag ska aldrig glömma din kyla,ambivalens och missbruksrelaterande
allt som var du,
och som jag aldrig vill möta i  en annan människa igen.
Den kylan som du bär som en sköld,
och ingenting av kärlek finns där inunder.
Det vet jag ju idag,efter dig,efter ditt krig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är underbart när ens tankar och känslor inte längre upptas av en störd människas drama.Den kylan och föraktet speciellt när den kalla personligheten spelat ut allt.Och man blir utbytt skoningslöst som du och flera andra har beskrivit här i din blogg.Det är det fulaste man kan vara med om.I tron att man mött sin stora kärlek ifrån början.Alla som är med om dessa lögnare och maktfullkomliga illvilliga personligheter vet vad det innebär.Har man haft förmånen att få barn ihop dessutom,men tyvärr med fel person.Så kan maktspelen pågå i åratal.Framför vänner i rättegångar vårdnadstvister med mera.Samt otaliga familjeterapeufter som i de flesta fall saknar den viktiga kunskapen om att man är aldrig två i sådana här relationer.Man har med en förövare att göra som kan gå över lik för att kränka och skada en på alla de möjliga plan som finns att tillgå.Du och alla ni andra är hjältar som kämpat er framåt,det kan kosta livet som du lycka beskrivit så bra i din blogg.Men också livet åter om man har överlevt.All kunskap behövs som du skrivit om här.Dessa maktfullkomliga kalla livsförgörande destruktiva individer ska inte knäcka alla de som kommit och kommer att komma in i dennes sjuka grepp.

Anonym sa...

Känner så väl igen mig i allt det du beskriver.Om den där kylan och grandiositeten maktmissbrukandet.Och allt det man möter i en kärleksrelation med en tyrann.Väl dolt som du skrivit om i inkörsfaserna till relationen.Håller med dig anonym att dessa störda individer ska fasen inte knäcka alla människor de drar in i sitt sjuka nät av missbrukande av en själv.Fortsätt kämpa all kärlek till er!

Rum