måndag 17 maj 2010

Det kostar så lite...

Det kostar så lite att vara snäll.
Varje dag har jag bestämt mig för att  göra en eller  flera,
 goda gärningar till de människor jag stöter på.
Ute i verklighetens olika miljöer eller om någon  söker min hjälp på något sätt.
Det är ett lyckat beslut.
För varje dag finns det goda möjligheterna att göra gott och  att ge gott.
För människor behöver det och jag själv så klart.
Sådan motsats till att möta illvilja kyla hat och förakt.
Och att aldrig få det man ber om och behöver.
Har fortfarande så svårt att förstå hur man kan bli sån.
Att aldrig bry sig att vara och agera som ett enda stort super ego.
Att drivas av illvilja och ren ondska.
Att veta att man verkligen har gjort någon verkligt illa.
Men man tycker att det är den andres fel och rätt åt den människan.
Ofattbart!

Inga kommentarer:

Rum