torsdag 9 januari 2014

Sanna blev kär i en sexmissbrukare.

- Han lurade mig genom att säga att han ville gå i terapi.
Jag trodde att min kärlek skulle läka honom.
Men det enda som kan läka en missbrukare är att han eller hon själv kommer till insikt.
Först när en missbrukare upplever de ohyggliga konsekvenserna av sitt handlande.
Kan ett uppvaknande ske.
Beroende sitter så hårt att det förändrar hjärnan.

All text återgiven ur Min Hälsa.Expressen.
Sanna Edin kom i höstas ut  med debutromanen "Guldburen"

1 kommentar:

senja sa...

Vet allt om hur en sex och kärleksmissbrukare fungerar nu efter värsta resan.
Han sänkte mig till botten och flydde vidare till en ny precis som du har skrivit om.
Dessa egoister med en personlighetsstörning så sjuka människor.
Och ingenting kan få dom till någonting annat.Inte ens kärleken och empatin.
Kram.

Rum