fredag 21 september 2012

Jag Ska Dela Alla Timmarna.

Jag ska dela det som du var.Det som du delade med mig.
Jag ska stanna kvar här.
Och jag vet att det är nog dags snart.
För dig  att lämna allt.
Det går ej att tänka på.
Den resan som vi gjort i detta liv.
Tillsammans.
Det som du var.
Det som var vårat liv.
Det som vi delat.
Och när du går.
Jag vet att du går.
Dit vi alla ska gå.
En dag.
Då ska jag dela alla timmarna med dig.
I mitt hjärta.
Jag ska stanna kvar här.
Fst jag inte vet om jag kommer att klara det.
Utan dig.
Utan din ljusa ande.
Utan din kärlek.
Utan din kraft.
Din ömhet.
Din skärpa.
Dina ord.

Allt liv som var vi.
Allt som var du.
Allt som var tid,som var livet.
Allt som var den tiden.
Jag ska dela alla timmarna.
Allt som var du.
Jag ska dela det med dig.
När du går.
Och jag vet att du går.
Dit du måste gå.


4 kommentarer:

Mario sa...

Vackert!

Samos sa...

Tack för dina texter och dina inlägg.
Hoppas du har bra människor runt dig då det gäller.
Svårt när ens förälder går bort och speciellt om man vuxit upp så där tätt som man gör med en förälder mestadels under uppväxten med mera.
Bra vänner och friska relationer det är det viktiga då man behöver allt stöd kärlek och omtanke..
Kram till dig.
Och stå på dig din kärlek och kraft vinner i alla lägen.
Underbart konstnärlig blogg du skapat här.

LyckanNu sa...

Tackar tackar!

Emil sa...

Så fint du skriver.Kram till dig.

Rum