lördag 16 juni 2012

Vi Går Nu.

Vi går nu.
Vi går framåt.
Vi går aldrig tillbaka.
Jag tar din hand.
Den som aldrig höll i min.
Jag tar den.
Jag går brevid dig.
Där du går.
Jag kysser alla drömmarna som brände mina fotsulor.
Jag lägger dom intill mitt pulserande hjärta.
Jag tar din hand igen.
Den som håller så hårt i det liv och allt det som du  klamrar dig fast vid.
Jag tar din stela hand.
Jag håller den och smeker sakta över min hud.
Du tröstade aldrig mig.
Nu tar jag din hand.
Vi går nu.
Vi går aldrig tillbaka.
Tillbaka till det som var.
Vi går nu.
Vi går ut i regnet.
Solen syns där bakom molnen.
Vi går nu.
Ut i regnet.
Solen kommer.
Vi kommer.
Solen bränner mina händer.
Du stavar  mitt namn.
Du säger det som med nya bokstäver.
Du säger att du varit bortrest så länge.
Du säger att det bara är så det är.
Och jag visste det så väl.
Du kom aldrig tillbaka.

Köpenhamn.16.6.2012

4 kommentarer:

Masimo sa...

Shit shit.Så vackert så mycket smärta.
Så fyllt av kärlek.

Maja sa...

Man kan aldrig gå tillbaka om man aldrig var lskad.

Mario sa...

Tack igen.Läser dina texter o allt klarnar.
Det som aldrig blev.

Gräddnos. sa...

Waw Waw.Den förlorade.
Den som alltid går.Den som aldrig var där.Den som ville bli älskad.Den som inte kan.Den som alltid flyr.

Rum