måndag 25 juni 2012

Det Regnar Nu.

Det regnar.
Det regnar.
Det blåser.
Regnet blåser hårt emot fönsterglasen.
Jag vaknar nu.
Till ljudet av regnet.
Och jag tänker på livet dessa dagar.
Jag tänker på döden.
Jag läser en artikel som handlar om Plura Jonsson.
Han har stor mage och röker 60 cigaretter om dagen.
Han kunde dricka 2 flaskor vin till frukost och snorta kokain hela dagen efter frukosten.
Då när han levde som värst.
Och han är 60 år nu och lever ännu.
Trots ett hårt liv i missbrukskarusellen i många år.
Och nu dricker han väl rätt måttligt verkar det som.
Förutom för några år sedan då han hade druckit en och en halv flaska vin.
På ett hotellrums balkong i Göteborg.
Och gjorde någonting så dumt som att köpa kokain.
Och så blev han tagen av polisen .Och fick ett straff.
Samhällstjänst som bestod att sälja fisk i en fisk affär och att arbeta i en restaurang.
Och han tyckte att det var kul att avtjäna det straffet.
Och han lagar mat i TV och  gör en massa kokböcker och röker 60 cigaretter om dagen.
Ja jag vet inte varför just de där 60 cigaretterna påminner mig om någonting.
Det regnar nu.
Och hjärtat slår väldigt fort varje morgon.
Jag väntar på ett svar.
Och att vänta är ren terror för själen.
Men jag röker i alla fall inte.
Och  jag skulle inte ens ha tid att röka 60 cigaretter om dagen.
Om jag nu skulle vilja röka varje dag.

3 kommentarer:

Janne sa...

Kul du med Plura J ja som lever på med sin stora kulmage som kvinnorna tydligen vill pussa på och gulla med enligt artikeln.

Kvinnor klarar nog inte samma slags liv och sen står pall med mage och 60 cigg om dagen efter ett hårt liv.
Skrattar gott till ditt inlägg.
Kram.

LyckanNu sa...

Plura verkar ju vara en varm och sympatisk man.Så magen kanske bara är en del av den värmen som de som vill gulla med den söker.
Skämt åsido!
Tackar för din kommentar!Kram.

Masen sa...

Tycker Plura verkar rätt jyst man.Men bryr sig troligen mest om sin karriär och kan konsten att vika ut sig i media med mera.
Men visst sympatisk fast magen vet jag inte om jag skulle gärna vilja se igen.Maten ser i alla fall grymt god och vällagad ut fast alla ciggen och alkoholen platsar inte tycker jag.
Kramen vännen.Du är stark du som står pall i all väntan på ett svar.Skönt att i alla fall inte vänta på någon som aldrig svarar eller bryr sig.

Rum