måndag 7 maj 2012

No Stress

Från sjukt stressad till  " No Stress ".
Hur ska det gå till?
Jo kroppen sa i från.En vanlig förkylning trodde jag.
Slog ut mig fullständigt och blev sängliggande i flera dagar.
Feber och ont i hela kroppen och tappade rösten.
Och sedan.Vaknade upp med ett ryck i dag i gryningen.Kunde inte andas normalt.
Paniken började succesivt komma.
Fåglarna sjunger så vackert just i gryningen i  underbara.Maj.Varit inne i 4 dagar.
Stod och andades i det öppna fönstret
Fick fylla en balja med kokande vatten.
Och göra som man kan göra vid falsk krupp.
Som en snabb nödlösning om inget annat finns att ta till.
Andas in ångorna och sedan jag satte uppe i en timma.Slumrade sedan in en stund.
Och sedan till akutmottagningen.Har fått luftrörskatarr.Så nu blir det två inhalatorer.
Den ena med cortison i tre till fyra veckor.Den andra för att kunna andas lättare.
Du kanske har varit stressad och nedkörd svarade läkaren på min fråga.
Varför går viruset ned sådär i luftrören så snabbt i från en förkylning.
Sjukt stressad ja det har jag varit utan att fatta det själv.Kört på som alltid.
Aldrig bara slöa och slappa och låta bli alla måsten.
Och så det ena och det andra på det också.
Året har hitentills inte börjat bra.Sjukt stressad av allt.
Kroppen kan säga i från.En dag tydligen.När man minst anar det.
Då är det så underbart när någon frågar.
Kan jag hjälpa dig med något ?
Som min son nyss gjorde då jag ringde upp och berättade om det hela.
Idag svarade jag.- Nej inte vad jag kan komma på.
Men frågan står ju kvar i alla fall.
No Stress.Hur gör man ?

6 kommentarer:

Got2b sa...

No Stress är svårt... Medvetenhet i det man tar sig för. Acceptera det man är och känner. Självinsikt... Det viktigaste av allt.
Kram och krya på dig!

Anonym sa...

krya på och va rädd om dig!

Maria sa...

Ja inte ska man ha opålitliga dränerande individer i sitt liv.Man kan bli sjuk för mindre.Vet själv hur körigt det är med jobb barn och allt i en vardag av praktiska bestyr om man har ansvar över barn och sånt.Har man dessutom någon som stör i ens liv och bara rumsterar om i ens känslor dyker upp som gubben i lådan när det passar.Och som sitter och bara har sig själv i sin självvalda egotillvaro.Då blir man till slut som en utsugen svamp själv.
Lycka till och hoppas att du kan andas lättare snart.Trist när det är så vackert att gå omkring helt slut och undvika solen.Vet för jag åkte på lunginflammation förra året vid denna tid.Shit hemskt!

LyckanNu sa...

Tack för alla krya på.
Tung dag idag.

Vännen. sa...

Nr1. För att nå. No Stress.
Ut med själsutsugare.
Nr 2.Släpp aldrig in en dränerande personlighet i din tillvaro kropp och själ igen.
3.Omge dig med sunda och helande relationer.
Nr 4.Släpp all skuld att du förtjänar att bli illa behandlad om du blivit det.
Nr 5.Låt ingen ta din tid och plats.
Som har visat sig vara ett stort Ego.
Nr 6 .Gör bra och roliga saker,
ensam eller med andra vettiga och snälla människor.
Nr 7.Släpp taget och låt universum styra lite mera.
Nr 8.Var stolt över dig själv ditt liv och vad du har åstadkommit.
Nr 9.Inse att det finns ingen som du och du är underbar precis som den du är.

LyckanNu sa...

Waw Waw.Tackar för dessa kloka och vackra ideer!

Rum