fredag 31 december 2010

Intressanta relationer

Det verkar som många människor har problem med nära relationer!
Som min terapeuft sade,jag skulle inte ha något jobb om inte det vore så.
Och idag efter mötet med en ambivalent,och avvisande och onårbar personlighet.
Och som dessutom visade sig att vara en sex kärleks och relationsmissbrukare,
och övriga missbruk och otaliga problem så vet jag vilket inferno som man kan hamna i.
Tack gode gud för allt arbete för att tillfriskna som jag vågade att gå in i.
På den totala botten och gå igenom smärtan sorgen ångesten och övergivenheten
för att kunna tillfriskna ifrån en helvetisk relation.
Och som höll på att kosta mig mitt eget liv,att öppna mitt hjärta i kärleken och för kärleken.
Men istället för kärleken så blev det ett möte med ett grandiost ego.
Och tack för att det arbetet gav mig till sist befrielse från en sjuk relation.
Och tack för alla friska relationer!
Ja det var ju inte enkelt precis att fatta varför det var och är så omöjligt att få till det där självklara,
tillmötesgående och härliga.
Med en människa som är tom och outvecklingsbar maktfullkomlig och onårbar.
Det underbara utvecklande och närande som är verklig kärlek.
En verklig relation.Och som aldrig kan aldrig existera med en sådan personlighet.
Men nu vet jag varför och hur det kan bli,vara och se ut.
Efter mötet med icke kärlek,manipulationer svek och otroheter.
Den som inte kan älska och vågar att bli älskad kan aldrig ge kärlek.
Det är ju så självklart.
Det kriget maktspelen känslokylan,som en störd och illvillig personlighet ger konstant.
Och sin egen besatthet och beroendet som den personlighet injicerar,
och dumpar över på den som älskar.
Och  den kalla och illvilliga som sedan bara flyr och överger.
Samt helt kallt byter ut en som det objekt som missbrukats klart.
Till ett nytt vem som helst objekt utan ånger, skuld skam,sorg och smärta.
Och efter relationen.Går den kalla och hatiska,helt kallt bara vidare.
Utan att ens vända sig om efter den som varit där!
Och i avsaknad av självrannsakan och helt oförmögen att ge åtminstone ett värdigt avslut.
Tvärtom det man får är i stället svartmålandet,hatet och föraktet för den man är,
 och den som man vill vara.
Kränkningarna av en själv och den kärlek man valdes ut för att ge men själv avvisas i.
Allt detta är en allt annat än en intressant relation.
Men en studie i en annan människas känslokyla, sadism,missbruk,hat och förakt.
Ett målmedvetet krig och en förgörelse som utövas mot den som kommer närmast.
Ett krig som kan sluta med självmord och mord.
Ett krig som kostar liv och skördar nya offer.

4 kommentarer:

Mario sa...

Instämmer till fullo!

Ante sa...

Tragiskt men sant!

Maja sa...

Mötte själv hatet o kylan samt avvisandet.Efter "kärleksbombningen.Blev utbytt som du skriver helt kallt o målmdvetet.Senare sökte aset upp mig när jag ej hört av mig på lång tid och visat att jag ej bryr mig.Det klassiska som dessa störda personligheter relaterar.Spelad ånger och spelad önskan om försoning.Jo till att vara som du skivit morsan och den så kallade "vännen" som då skulle sitta och höra på hans sncak om den nya som han satt och triggade på efter att ha avvisat bort henne ur relationen.Samt för att få dit mig i de oläkta såren o önskan om att få kärleken som aset svek mig i o missbrukade mig tills kriget var över för hans del.Helsjukt relaterande och livsfaligt att vara med om i en kärleksrelation där man lämnat ut sitt innersta.

Sammy sa...

Tack för din blogg allt börjar att klarna men det tar tid.

Rum