torsdag 9 december 2010

Det Handlar Om Relationer

Läste om en rektor för några år sedan, som arbetade i en Malmöskola . Som hade varit en skola fylld av problem !
Men nu hade skolan blivit en toppen skola !
Tack vare rektorns gedigna arbete för att skapa en bättre skola.
Han sade, att allt handlar om relationer.
Ska jag bara sitta på mitt kontor hela dagarna, med dörren stängd, och styra och ställa med allt och alla, så händer det ju inte mycket positivt. Han hade i stället sin dörr öppen för eleverna, och var ute i skolan så mycket som möjligt !
Just för att det handlar om kontakten med eleverna, som han påpekade.
"Kommunikationen "

Har på senaste tiden mött just de människor som jag nu förstår varför det känns så bra i kontakten.
Just för att dom relaterar,kommunicerar.och kan konsten att bemöta andra människor !
Intresserade, och engagerade i det dom sysslar med !
Samt det viktigaste vi jobbar mot samma mål !
Det bästa och det viktigaste !
Och den gemenskapen föder kreativitet, hopp och glädje.
Att det kommer att gå bra även när jag tvivlar emellanåt,så fylls jag på av, det utbytet av positivitet, glädje, och mötet, i vårt gemesamma mål och projekt !

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns ingenting underbarare än vettiga människor som skapar bra förutsättningar i möten. Samt samarbetar inte motarbetar !

Rum